پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالگرد شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ - 09April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالگرد شهادت «سید مرتضی آوینی» و روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن پیام سردار عباسقلی‌زاده به شرح زیر است:

انسان محصول هنرآفرینی خداوند است، به هر سوی که می‌نگریم پرتوی از آفتاب هنر را می‌بینیم که در دیدگانمان جای گرفته است. خداوند پیامبرانش را برای ابلاغ کلمه حق از میان بهترین انسان‌ها برگزید و کمال اخلاقی را به آن‌ها آموخت و ایشان مشعل فروزان هدایت انسان‌ها را بر دست گرفته، حق‌جویان را به راه سعادت و رستگاری رهنمون کرد.

اسلام عزیز چه هنرمندانه توانست طریق صلاح و نجات را برای مردمان بنمایاند و پیامبر اسلام(ص) اسوه‌ای حسنه برای تمام بشریت در تمام اعصار گشت و سلسله اهل بیت (ع) بهترین هنرها را که شهادت در راه خدا بود؛ انتخاب کردند.

سید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی در بحبوحه دفاع مقدس به ندای پیر فرزانه، امام امت و نائب بر حق امام زمان(عج) لبیک گفت و در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و به ثبت و ضبط هنرمندانه رشادت‌ها و حماسه‌های جوانان و رزمندگان پرداخت. او هنر مردان جلوه‌های بی‌بدیل خلیفه الله و افلاکیان خاکی را به تصویر کشید و عاشقانه و مشتاقانه خود نیز در این راه پر کشید.

میراث آوینی، همین دلدادگی بازمانده از نسیم تعهد اوست، نسیمی که هنوز بعد از 28 سال کوچه به کوچه شهرهای ایران اسلامی را پیموده و از گرد آمدن آن هایی که به آوینی و راه او دل بسته اند، سال‌هاست طوفان به پا می کند. طوفانی که نمی‌گذارد گرد فراموشی بر مظلومیت اصحاب خونین بال خمینی کبیر بنشیند و هیچ چیز از یاد برود.

حال پس از 28 سال جوانان و هنرمندان انقلابی بیش از پیش به آرمان های آن سید والامقام بیش از گذشته پایپند بوده و راه پرفروغ آوینی عزیز را به بهترین شکل ممکن ادامه می‌دهند تا هنر انقلاب شکوهمند اسلامی را در دنیا سرافراز کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به اهالی هنر استان، جاد دارد از اساتید فقیدی چون مرحوم «مجید دلدوزی» و «حاج رضا رضوانی» از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس و هنرمندان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان‌شرقی بودند، یاد کنم که همواره برای اعتلای هنر انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیده و افتخارات زیادی در این حوزه به دست آورده بودند.

در پایان امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است، سالی پربار در حوزه هنری انقلاب اسلامی بوده و شاهد تولیدات هنری فاخر بسیاری از سوی هنرمندان عزیز انقلابی باشیم. انشاءالله

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار