تصاویر/ شهید محمد ابراهیم همت (۱۲)

محمد ابراهیم همت در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرضا دیده به جهان گشود و سرانجام بر اثر اصابت گلوله توپ همراه با معاونش اکبر زجاجی در ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ خورشیدی در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی به فیض شهادت نایل آمد و در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۵۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ - 10April 2021

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، محمد ابراهیم همت در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرضا دیده به جهان گشود، او تا مقطع دیپلم را در زادگاهش گذراند. پدرش از دوران کودکی او چنین می گوید: در دوران تحصیلش از هوش و استعداد فوق العاده ای برخوردار بود و با موفقیت تمام دوران دبستان و دبیرستان را پشت سر گذاشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این رزمنده مجاهد در ایجاد نظم و دفاع از شهر و راه‌اندازی کمیته انقلاب اسلامی شهرضا نقش اساسی داشت و توانست به کمک ۲تَن از بردارانش و سه تَن از دوستان خود سپاه این شهر را تشکیل دهد. پس از شروع جنگ تحمیلی از طرف رژیم بعثی عراق، شهید همت به صحنه کارزار وارد شد و در طول سالیان حضور در جبهه های نبرد، خدمات شایان توجهی برجای گذاشت و افتخارها آفرید. او و سردار حاج احمد متوسلیان به دستور فرماندهی محترم کل سپاه ماموریت یافتند، ضمن اعزام به جبهه جنوب، تیپ محمد رسول الله (ص) را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار