اتحادیه اروپا در ویرانی عراق نقش داشت

نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیامی توییتری نوشت که این اتحادیه در ویرانی عراق نقش داشت و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند.
کد خبر: ۴۵۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ - 09April 2021

اتحادیه اروپا در ویرانی عراق نقش داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در کمک به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اتحادیه اروپا به ویرانی عراق کمک کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمترین چیزی است که ما به آنها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آنها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را آغاز کنیم»

والاس در پیام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و نوشت: «به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم».

وی چندی پیش نیز از دورویی اتحادیه اروپا درباره حمایت از تحریم‌ها علیه سوریه و ونزوئلا انتقاد کرده و نوشته بود: «حمایت اتحادیه اروپا از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا و سوریه دلخراش است.»

والاس در ادامه نوشت: «این بدترین ریاکاری به شمار می‌آید که اتحادیه اروپا می‌گوید نگران حقوق بشر است اما در همان زمان مردم را با حمایت از تحریم‌ها محکوم به مرگ می‌کند».

آمریکا در سال 2003 و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار