مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مرکزی:

«هنر انقلابی» اوج مراتب هنری است

«داود کرمی» با بیان این‌که هنر انقلابی اوج مراتب هنری و بر تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی انسان‌ها موثر است، گفت: هنر انقلابی با حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای بر امیدبخشی، عدالت‌جویی و روشنگری دارد.
کد خبر: ۴۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 10April 2021

هنر متعهد انقلابی اوج مراتب زیبایست

«داود کرمی»، مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، ضمن گرامی داشت هفته هنر انقلاب، اظهار داشت: هنر واقعی این است که انسان مطلب را به شیواترین و موثرترین نحو بیان کند و در مقابل آن هیچ امتناعی به وجود نیاید.

کرمی با بیان این‌که هنر انقلابی اوج مراتب هنری و بر تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی انسان‌ها موثر است، ادامه داد: هنر انقلابی با حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، توجه ویژه‌ای بر امیدبخشی، عدالت‌جویی و روشنگری دارد و همان‌گونه که امام خمینی (ره) معتقد بودند که انقلاب در حقیقت، در فطرت انسان‌ها رخ می‌دهد و اگر کسی خود را بشناسد، خدا را شناخته است، این مباحث باعث شکل‌گیری تکنیک‌ها و روش‌های بیان هنری می‌شوند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به این‌که شهدا هنر انقلابی را با تمام پارامتر‌های آن عینیت بخشیدند، گفت: در بین ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، بیش از ۲۰ شهید شاخص از جمع هنرمندان این مرز و بوم وجود دارند که سعی کردند تا در کنار حضور فعال در جبهه‌ها و مبارزه با رژیم بعث عراق، در جهت اعتلای فرهنگی جبهه‌های اسلام و مبازه فرهنگی و هنری نیز با استفاده از پارامتر‌های هنر انقلابی گام بردارند.

وی ادامه داد: از بین شهدای هنرمند استان مرکزی می‌توان به شهید «محمد رضا نوربهشت» اشاره کرد، هنرمندی که به‌عنوان یکی از کاریکاتوریست‌های شهیر استان و کشور، همه آثارش با موضوعیت ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان بود. همچنین شهیدان «ناصر بختیاری» و «سیاوش امیری» از دیگر شهدای هنرمند استان مرکزی بودند که با اجرای نمایش در جبهه‌ها، علاوه بر ایجاد فضایی مفرح، به ارتقاء فرهنگی رزمندگان می‌پرداختند.

کرمی با بیان این‌که هنر انقلابی فقط محدود به مناسبت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست، تأکید کرد: با شرایط امروز جامعه بشری به این‌گونه هنر که به مباحث امنیت ملی، فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای مدافع حرم، می‌پردازد، بیشتر نیاز دارد و با توجه به بحران‌هایی که در کشور و منطقه وجود دارد، ما این بحران‌ها را باید با هنر انقلاب تبدیل به فرصتی کنیم و هنرمند با خلق اثری تاثیرگذار، به روشنگری جامعه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، با کارویژه‌های هنری خود در جهت تربیت، پرورش و حمایت از هنرمند متعهد و انقلابی در حرکت است. کارویژه‌هایی نظیر تولید محتوا‌هایی با موضوعات دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت، امنیت ملی، مدافعان حرم و مدافعان وطن و همچنین برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعدد هنری، همچون نمایشگاه عکس، کاریکاتور و نقاشی و جشنواره‌های ترنم فتح، تئاتر سنگر، فانوس و رسام. همچنین در زمینه تولیدات هنری نیز آثاری با موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مبارزه با سلطه‌گری در سطح اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها