حضرت امام خامنه‌ای:

شهید آوینی به حرف‌هایی که می‌زد، اعتقاد داشت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای در وصف شهید آوینی گفتند: «گاهی یک نفرحرف بزرگی می‌زند، اما پیدا است که گوینده خودش به این حرف اعتقاد ندارد. اما این صدا (صدای شهید آوینی در مجموعه‌های روایت فتح)، آن صدایی است که بزرگترین حرف‌ها را می‌زد و خودش هم به آن‌ها اعتقاد داشت.»
کد خبر: ۴۵۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 15April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرکز حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی فیلمی که حاوی سخنان رهبری در وصف شهید آوینی است را منتشر کرد.

صدای شهید آوینی بر مجموعه‌های روایت فتح که در این فیلم آمده است، بدین قرار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
زندگی زیباست؛ اما شهادت از آن زیباتر است.
پس اگر مقصد را نه اینجا در زیر این سقف‌های دلتنگ و در پس این پنجره‌های کوچک نمی‌توان جست، بهتر آنکه پرنده روح دل در قفس نبندد. چه چیز بهتر از آنکه در گذشته‌ها نظر کنیم.
ما یافتیم آنچه را که دیگران نیافتند. ما همه افق‌های معنوی انسانیت را در شهدا تجربه کردیم.»

سخنان رهبری درمورد شهید آوینی به شرح زیر است:

«من شهید آوینی را نمی‌شناختم، اما ازمشتری‌های همیشگی روایت فتح بودم. زمانی جوان‌هایی کنار من آمدند که به نظرم متعلق به جهاد بودند.

در آن جلسه به آن‌ها گفتم وجود صدای نجیبی که این حرف‌ها را بیان می‌کند، حرکت جالبی است و این (صوت) را نگه دارید. شهید آوینی هم در آن جلسه حضور داشت، اما کسی به من نگفت این آقا، همان گوینده این صدا است.

گاهی یک نفرحرف بزرگی می‌زند، اما پیدا است که خودش به این حرف اعتقاد ندارد. اما این صدا (صدای شهید آوینی در مجموعه‌های روایت فتح)، آن صدایی است که بزرگترین حرف‌ها را می‌زد و خودش هم به آن‌ها اعتقاد داشت.

او می‌گفت: این جوان‌ها به راه‌های آسمان آشناترند تا به راه‌های زمین. این حرف را طوری می‌گفت که گویا راه آسمان را خودش دیده است و می‌داند که کجاست.»

 

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار