السیسی: مسئله فلسطین برای جهان عرب اصلی‌ترین مسئله است

رئیس جمهور تونس در سفری به قاهره با همتای مصری خود دیدار و درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۵۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ - 10April 2021

السیسی: مسئله فلسطین برای جهان عرب اصلی‌ترین مسئله استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس امروز (شنبه) در کاخ الاتحادیه در قاهره با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

السیسی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با سعید بر اهمیت اقدام مشترک عربی، حفاظت از امنیت ملی عربی، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور‌های عربی و مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی این کشور‌ها تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، السیسی استمرار تلاش‌های عربی در حمایت از مسئله فلسطین به‌عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان عرب و تلاش برای اجرای راه‌حل دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ضروری خواند.

رئیس جمهور مصر همچنین گفت که در دیدار با همتای تونسی خود مسئله امنیت آبی مصر را بررسی و بر ضرورت حفظ حقوق آبی مصر به عنوان یک مسئله سرنوشت‌ساز تأکید کرده است.

سعید نیز با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه آب، گفت که ما به دنبال راه‌حل‌های عادلانه هستیم، اما امنیت ملی مصر، امنیت ماست و موضع قاهره در محافل بین‌المللی، موضع ما خواهد بود و ما هرگز نمی‌پذیریم که امنیت آبی مصر در معرض خطر قرار گیرد.

رئیس جمهور تونس درباره اوضاع لیبی نیز تصریح کرد که جای هیچ‌گونه تقسیم‌بندی برای لیبی نیست و لیبی یک دولت واحد است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار