رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مکتب وحدت‌آفرین شهید صیاد شیرازی خنثی‌کننده فتنه‌های بدخواهان است

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: مکتب وحدت‌آفرین شهید صیاد شیرازی بین ارتش و سپاه خنثی‌کننده فتنه‌های بدخواهان بین نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۴۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 10April 2021

بوسه حضرت امام خامنه‌ای بر تابوت شهید صیاد شیرازی، مهر تاییدی بر کارنامه جهادی آن شهید بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت بیست و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌صورت وبینار و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی ظهر امروز در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی مایه مباهات ملت اسلامی است، اظهار داشت: شهدا با جهاد و شهادت خود مایه سربلندی ملت و میهن و مکتب شدند.

وی افزود: مجاهد حقیقی کسی است که پیوسته در را خدا جهاد کند و از شهادت در راه او استقبال کرده و در آرزوی شهادت نفس بکشد و شهید صیاد شیرازی چنین بود.

حجت الاسلام  محمد حسنی افزود: برابر وصیت‌نامه بجا مانده از آن شهید استفاده می‌شود که آن بزرگوار، احساس می‌کرد اگر شهید نشود، ناکام از دنیا رفته است از این رو پیوسته در انتظار شهادت به سر می‌برد و دست آخر هم به آرزوی خود رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دنیای شهید صیاد شیرازی دنیای جهاد، ایثار و شهادت بود، خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی شایسته شهادت بود و خداوند به او این لیاقت را عنایت کرده بود.

وی ادامه داد: فضای شهادت با جنگ تحمیلی به وجود آمد و شهید صیاد شیرازی از این فرصت استفاده کرده و در دوران دفاع مقدس خود را وقف صیانت از ایران اسلامی کرد و دست آخر هم آسمانی شد، چون جنسش آسمانی بود.

حجت الاسلام  محمدحسنی افزود: بوسه فرمانده معظم کل قوا بر تابوت شهید صیاد، مهر تأییدی بر کارنامه جهادی شهید صیاد شیرازی بود. جمله نورانی مقام معظم رهبری که فرمودند «ما که جز خیر از شهید صیاد شیرازی ندیدیم»، مدال افتخار ماندگار دیگری است که در پای کارنامه جهادی این شهید به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یک قهرمان ملی و متعلق به همه ملت و فرهنگ تعالی‌بخش اسلام ناب است، گفت: مکتب وحدت‌آفرین شهید صیاد بین ارتش و سپاه خنثی‌کننده فتنه‌های بدخواهان بین سپاه و ارتش بوده و هست و یکی از بزرگترین از رسالت‌های ما روحانیون ترویج ایده‌ها و مکتب این شهید در بین جوانان و جامعه است.

در این مراسم امیر سرتیپ «محمد محمودی»، معاون اجرایی ارتش، حجت‌الاسلام «صنعت‌پور امیری»، رئیس اداره عقیدتی ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم «فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی»، معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها