سیاست «فشار حداکثری» به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران منجر شد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» گام‌های ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی را نتیجه سیاست‌های «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۵۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ - 11April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در «وین» پایتخت اتریش، گام‌های ایران در جهت کاهش تعهدات برجامی را نتیجه سیاست‌های «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در پاسخ به یادداشت رسانه سعودی «عرب‌نیوز» که مدعی شده بود که احتمال توسعه‌طلبی ایران در صورت کاهش تحریم‌های آمریکا این کشور وجود دارد، نوشت: «تعداد زیادی از مخالفان برجام وجود دارد که مطلقاً قادر به ارائه جایگزین مناسب برای احیای آن نیستند».

اولیانوف سپس با انتقاد از سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: «تداوم سیاست فشار حداکثری به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران فراتر از محدودیت‌های برجام و افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس منجر شد».

دولت ترامپ در اردیبهشت ۹۷ به صورت یکجانبه و علیرغم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و از آن به بعد، تحریم‌های گسترده‌ای را به امید وادار کردن ایران به موافقت با مذاکره مجدد با آمریکا و همچنین یک توافق مورد پسند ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است، اما این سیاست «فشار حداکثری» نه‌تنها نتیجه‌ای در برنداشته است بلکه تهران پس از بدعهدی طرفین اروپایی برجام، شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای کرده است.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار