لحظات شاد رزمندگان در اعزام به عملیات + تصاویر

عملیات کربلای ۸ در ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۶ و در ادامه عملیات کربلای ۵ انجام شد که تصاویری از اعزام رزمنده‌ها به این عملیات منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵ - 12April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نیمه فروردین سال ۱۳۶۶ عملیات «کربلای ۸» با رمز مبارک «یا صاحب‌الزمان (عج)» و با هدف انهدام نیرو‌های دشمن و تحکیم مواضع بدست‌آمده در عملیات «کربلای ۵» به مدت پنج روز در منطقه عملیاتی شرق بصره توسط رزمندگان اسلام در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

این عملیات با مشارکت لشکر‌های «۳۳ المهدی (عج)»، «۲۵ کربلا»، «۱۹ فجر»، «۱۰ سیدالشهدا (ع)» و «۳۱ عاشورا» که به ترتیب از چپ به راست ماموریت تصرف و تامین هدف را بر عهده داشتند، آغاز و لشکر «۱۰ حضرت سیدالشهداء (ع)» در این عملیات با استعداد ۱۰ گردان وارد عمل شد.

سپاه ابتدا در نظر داشت طی چند عملیات محدود، به صورت تدریجی خطوط منطقه متصرفه را با رسیدن به «کانال زوجی» اصلاح و تکمیل کند، ولی با توجه به موانعی که وجود داشت، عملیات «کربلای ۸» در دو محور طراحی شد تا توسط دو قرارگاه اجرا شود.

در ادامه تصاویری از اعزام گردان‌های رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) به عملیات کربلای ۸ را می‌بینید که در مقر شهید پور رازقی گرفته شده و نشان دهنده روحیه قوی و شاد رزمنده‌ها در نبرد با دشمن است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار