مدیرعامل خانه تئاتر:

فرهنگ کشور با تفکر کارمندی و اداری مدیریت می‌شود

شهرام گیل‌آبادی گفت: اکثر مدیران کشور در عین انتقاد کردن و اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، راه حلی برای برون‎رفت از مشکلات مطرح نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۵۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 11April 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه پرده آخر با موضوع بررسی چشم‌انداز تئاتر در سال ۱۴۰۰، در ارتباط تلفنی با «شهرام گیل‌آبادی» مدیرعامل خانه تئاتر از شبکه رادیو گفت‌وگو روی آنتن رفت.

شهرام گیل‌آبادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: شرایط تئاتر در سال ۱۴۰۰ از حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و ... کشور تاثیر می‌گیرد.

وی افزود: خانه تئاتر از اسفند سال ۱۳۹۸ تا به امروز نامه‌ها و گزارش‌های متعددی را در راستای آینده‌پژوهی وضعیت تئاتر به مجموعه‌های مرتبط دولتی ارسال کرده است و شرایط حاضر و آینده را برای سازمان‌های مختلف تحلیل کرده است.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به این که ما برای ارائه‌ی اثر زیرساخت مناسب نداریم، اظهار داشت: تمام زیرساخت‌های کشور برای ارائه‌ی اثر سنتی و شکننده هستند و تابع نظرات افراد اداری و تفکر کارمندی کار می‌کنند.

وی با بیان این که متاسفانه فرهنگ کشور با تفکر کارمندی و اداری مدیریت می‌شود، عنوان کرد: دولت به نظر متخصصان حوزه تئاتر در صنف‌های مختلف توجه نمی‌کند.

شهرام گیل‌آبادی اضافه کرد: اکثر نیرو‌های متخصصی که در بخش غیر دولتی فعالیت می‌کنند با پیشرفت‌های جهانی همگام هستند و با مردم و اعضای صنف خود ارتباط بسیار نزدیک دارند.

وی تاکید داشت: نیرو‌های متخصصِ بخش خصوصی می‌توانند برای ساماندهی تئاتر و رفع مشکلات این رشته راه‌حل‌های موثر و مطلوبی داشته باشند.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه دولت در حوزه تئاتر پیش‌افکنی می‌کند، توضیح داد: در حال حاضر هر شخص یا سازمان با نگاه اپوزسیون در حوزه تئاتر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر مدیران کشور در عین انتقاد کردن و اعلام نارضایتی از وضعیت موجود، راه حلی برای برون رفت از مشکلات مطرح نمی‌کنند.

شهرام گیل‌آبادی افزود: هر سازمان یا نهاد باید رفع مشکلات تئاتر را از بدنه‌ی خودش شروع کند و به جای ایراد گرفتن از سایر ارگان‌ها، مسیر درست را پیش بگیرد.

وی اظهار داشت: اگر تئاتر ایران یک چشم‌انداز و نقشه‌ی راهِ مناسب داشت، تمام سازمان‌ها و متولیان دولتی و خصوصی در جایگاه مناسب قرار می‌گرفتند و هر شخص یا سازمان در جهت تکامل هدف مشخص فعالیت می‌کرد.

مدیرعامل خانه تئاتر تصریح کرد: بودجه‌های تعریف شده برای حوزه تئاتر در سازمان‌های مختلف در راستای دستیابی به هدفی مشخص هزینه نمی‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها