معاون هنری حوزه هنری استان فارس خبر داد؛

معرفی شهید هنرمند شاخص سال ۱۴۰۰/ همفکری دستگاه‌های فرهنگی فارس

قیصری گفت: شهید فهیمی به‌عنوان شهید هنرمند شاخص سال معرفی و ۳۵۰ برنامه نیز از هفته هنر انقلاب تا پایان سال در فارس اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 11April 2021

معرفی شهید هنرمند شاخص سال ۱۴۰۰/ همفکری دستگاه‌های فرهنگی فارسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عبدالرضا قیصری معاون هنری حوزه هنری استان فارس در گفت‌وگویی اظهار داشت: هفته هنر انقلاب اسلامی هر سال مصادف با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود که در سال ۱۴۰۰ هفته هنر انقلاب اسلامی دو روز زودتر و در تاریخ هجدهم فروردین ماه لغایت بیست و پنجم فروردین ماه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اولین رویدادی که در هفته هنر انقلاب اسلامی ایران برگزار شد نشست دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در استان فارس بود که با حضور مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

قیصری افزود: از جمله ویژگی‌های هفته هنر انقلاب اسلامی می‌توان به همفکری تمامی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ اشاره کرد و ستاد استانی این هفته نیز به ریاست استاندار فارس و دبیری حوزه هنری و بسیج هنرمندان برگزار شده است.

معاون حوزه هنری استان فارس ادامه داد: در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ۵۰ برنامه شاخص برای استان فارس تدوین شده و ۳۰۰ برنامه عمومی نیز در این هفته اجرایی خواهد شد این در حالی است که با توجه به شیوع کرونا و عدم اجرای برخی از برنامه‌ها، برنامه‌های عمومی هفته انقلاب در طول سال نیز برگزار می‌شوند.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ تا کنون به آن پرداخته شده است رونمایی از پوستر هفته هنر انقلاب و معرفی شهید شاخص هنرمند سال ۱۴۰۰ بوده که شهید فهیمی شهید شاخص سال ۱۴۰۰ است.

به گفته این مقام مسئول شهید هنرمند شاخص سال ۱۳۹۹ شهید حاج شیرعلی سلطانی بوده و کتاب خانوم ماه نیز که امسال معرفی شده برگرفته از زندگی همسر شهید سلطانی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار