رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۳ یگان حفاظت با هدف امنیت‌آفرینی در سراسر کشور

سردار معصوم‌بیگی گفت: با پیگیری‌های پلیس پیشگیری ناجا از سال ۸۱ تا ۹۷ تعداد ۱۳ یگان حفاظت با رده‌های تابعه متعدد در سراسر کشور برای امنیت‌آفرینی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۴۵۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 11April 2021

راه‌اندازی ۱۳ یگان حفاظت با هدف امنیت آفرینیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در جلسه توسعه همکاری‌های امنیتی انتظامی پلیس پیشگیری با اداره طرح و عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح که در راستای بررسی عملکرد و رفع چالش‌های یگان‌های حفاظت دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به مستندات قانونی تشکیل یگان‌های حفاظت، اظهار داشت: فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانون اساسی، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و مصوبات شورای امنیت کشور استحکام حداکثری بر راه‌اندازی یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های کشوری بخشیده است، لذا سازمان‌های دولتی مکلف به همکاری با پلیس در این خصوص هستند.

سردار معصوم‌بیگی گفت: با پیگیری‌های مستمر پلیس پیشگیری از سال ۸۱ تا ۹۷ تعداد ۱۳ یگان حفاظت با رده‌های تابعه متعدد در سراسر کشور راه اندازی شده اند که تشکیل یگان حفاظت در سایر سازمان‌های دولتی بر اساس اولویت تعیین شده نیز در دستور کار پلیس پیشگیری ناجا قرار دارد.

همکاری ضعیف مسئولان سازمان‌های دولتی در راه‌اندازی یگان حفاظت

این مقام ارشد انتظامی با اظهار گلایه از همکاری ضعیف مسئولان سازمان‌های اجرایی کشور در همراهی برای راه‌اندازی یگان حفاظت خاطرنشان کرد: ضرورت حفاظت مسلحانه از زیر ساخت‌ها، اماکن، تجهیزات، تأسیسات و انجام برخی مأموریت‌های موضوعی و تخصصی خصوصا تامین نظم و امنیت عمومی ایجاب می‌کند تا سازمان‌های دولتی در این امر مهم که محور اصلی و نهایی آن حفظ سرمایه‌های ملی و مردمی و ارتقاء امنیت جامعه است کمال همکاری را با پلیس داشته باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با قدردانی از پشتیبانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور مربوط به یگان‌های حفاظت تصریح کرد: یگان‌های حفاظت بازوی توانمند حفظ نظم و امنیت در دستگاه‌های مربوطه هستند و همه قوانین مرتبط با تشکیل یگان‌های حفاظت بر ضرورت این مهم تاکید دارند چرا که نتیجه اقدامات ارزشمند و حیاتی این یگان‌ها مختص به سازمان‌های دولتی نیست و نفع آن همگانی است.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری کشور با اشاره به اقدامات گستره و اثربخش یگان‌های حفاظت در سال ۹۹ گفت: دستگیری شش هزار و ۸۵۳ نفر متهم، تشکیل بیش از ۳۰ هزار پرونده قضائی، بدرقه ۵۲۰ هزار و ۵۳۷ متهم، رفع تعرض از ۳۵ هزار و ۸۹۷ فقره اراضی به مساحت ۲۹ هزار و ۶۷۲ هکتار تنها بخشی از ماموریت‌ها و اقدامات اجرایی، بی وقفه و قابل افتخار یگان‌های حفاظت است که لزوم توسعه و حمایت از این رده‌ها را دو چندان می‌کند.

سردار معصوم‌بیگی در خاتمه خواستار توجه بیشتر مسئولین به تشدید حفاظت از سازمان‌های دولتی برای ارتقاء امنیت عمومی شد.

در این نشست تخصصی سردار «بهرام حسینی مطلق» رئیس اداره طرح و عملیات امنیتی و انتظامی ستاد کل نیرو‌های مسلح و سرداران هیئت همراه به ایراد سخن پرداخته و گزارش عملکرد و چالش‌های مربوط به حوزه ماموریتی یگان‌های حفاظت از سوی جمعی از فرماندهان یگان‌های حفاظت پلیس پیشگیری ناجا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین از سروان «جلال شرفی» و «محمد احمدی» جانباز ۷۰ درصد و جمعی یگان حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی که بر اثر شلیک تیر ساچمه‌ای از سوی شکارچیان در سال ۱۳۸۳ از ناحیه هر دو چشم روشندل شده است، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها