نماینده ولی فقیه در لرستان:

خروجی دانشگاه‌ها باید تربیت جوان انقلابی و معنویت‌گرا باشد

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: خروجی دانشگاه‌ها تربیت جوان انقلابی، پای کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه باشد که این امر مستلزم همدلی و همکاری روحانیت و اساتید در دانشگاه‌هاست.
کد خبر: ۴۵۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ - 11April 2021

خروجی دانشگاه‌ها باید تربیت جوان انقلابی و معنویت گرا باشد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید‌ احمد‌رضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان عصر امروز در دیدار روسای نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با بیان اینکه تحول در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش رقم می‌خورد اظهار داشت: چنانچه نتوانیم  تحول را از درون دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای کشور رقم بزنیم رسیدن به اقتدار و  پیشرفت در امور فرهنگی و اقتصادی بسیار مشکل است در همین راستا نیازمند تربیت انسان‌های صبور، مجاهد و متعهد در دانشگاه‌ها هستیم.

وی افزود: دانشگاه باید محلی برای رشد و عمل به ارزش‌های اسلامی باشد و به گونه‌ای باشد که خروجی دانشگاه‌ها تربیت جوان انقلابی، پای کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه باشد که این  امر مستلزم همدلی و همکاری روحانیت  و اساتید در دانشگاه‌هاست.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مسئولان  دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید پیوند محکمی بین اساتید و دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه برقرار کنند چرا که  اهداف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با کمک اساتیدی که با دانشجویان بیشتر در ارتباط هستند به طور ویژه‌تری به دانشجویان منعکس می‌شود.

وی بیان کرد: در استان لرستان چالش‌هایی  همچون شایسته‌سالاری، تبعیض  در جذب نیرو با نگاه فامیلی و طایفه‌ای و همچنین عدم به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در برخی پست‌های اداری در مدت سه دهه پس از  جنگ تحمیلی وجود دارد که نیاز است این چالش‌ها و موضوعاتی که جوانان و خانواده‌ها را رنج می‌دهد در دانشگاه‌های استان به گفتمان تبدیل شود.

شاهرخی با بیان اینکه متاسفانه برخی تخریب‌ها و مشکلات ایجاد شده در استان به دلیل  عدم انجام  وظیفه و برخورد  به موقع دستگاه‌های نظارتی، قضایی و امنیتی با برخی رویدادهای تلخ است، گفت: در گام دوم انقلاب در استان  نباید اجازه بدهیم کاستی‌های گذشته تکرار شود که چند سال آینده بگویند مسئولان استان کجا بودند که کارخانه‌ها تعطیل شده و رویداد تلخ فرهنگی اتفاق افتاده است؟ جلوگیری از چنین رویدادهای تلخی مستلزم این است که مسئولان نظارتی، قضایی و امنیتی استان به موقع به وظیفه خودشان عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار