رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد؛

ورود سازمان بازرسی به موضوع رفع موانع تولید/ ایران توانایی صادرات واکسن کرونا را دارد

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: سازمان بازرسی کل کشور برای حل چالش‌ها و رفع موانع تولید ورود می‌کند.
کد خبر: ۴۵۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ - 12April 2021

ورود سازمان بازرسی به رفع موانع تولید/ ایران توانایی صادرات واکسن کرونا را داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در مؤسسه رازی و بازدید از بخش‌های مختلف در نشستی مشترک با علی اسحاقی رئیس و معاونین مؤسسه که در سالن زنده‌یاد کاوه برگزار شد، شرکت کرد.

وی با قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه واکسن در مؤسسه رازی اظهار داشت: مؤسسه رازی و محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود، خط مقدم تحقق منویات حضرت امام خامنه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل است به ویژه اینکه کشور ما با تهدیدات متعدد در بحث بیوتروریسم مواجه است و همواره از این سمت مورد تهدید قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون در زمینه ساخت واکسن کووید - ۱۹ و مقابله با پاندمی کرونا در کشور انجام شده از مهم‌ترین مصادیق پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: سیاست نظام و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تولید، از مصادیق اشاره شده در اقتصاد مقاومتی است و واکسن و محصولات سلامت محور از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اقدامات مؤثری نیز که سال گذشته در زمینه تولید اقلام بهداشتی مقابله با این ویروس و ساخت واکسن انجام شد از مصادیق بارز جهش تولید بوده که امید است با رفع موانع تولید، شاهد سرعت بیشتری در کنترل این بیماری باشیم.

وی با بیان اینکه این سازمان از بدو شیوع بیماری بر پیشگیری تأکید و برای تأمین دارو‌های مورد نیاز و ترخیص مواد اولیه لازم از گمرک اقدام کرد، گفت: همواره و به ویژه در شرایط امروز حمایت از تولید واکسن به عنوان یک محصول استراتژیک، ضرورت و اصلی مهم محسوب می‌شود و نباید به واردات واکسن اتکا کنیم.

ایران توانایی صادرات واکسن کرونا را دارد

حجت‌الاسلام درویشیان خاطرنشان کرد: مؤسسه رازی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و انستیتو پاستور هم تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند، حتی می‌توانیم به صادرات واکسن‌های خود فکر کنیم که امنیت پایدار و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

وی دستیابی به دانش فنی تولید واکسن و دارو در کشور را با اهمیت خواند و اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور در زمینه تولید محصولات سلامت محور وجود دارد که نیازمند هم‌افزایی و به اشتراک‌گذاری دانش فنی مجموعه‌های تولیدی و تحقیقاتی است، زیرا موجب صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در کار‌ها می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور به اهمیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اشاره کرد و با بیان اینکه مؤسسه رازی مجموعه‌ای با یک قرن قدمت و فعالیت‌های تحقیقاتی گسترده است و هزینه کرد در این مجموعه‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، گفت: واکسن رازی کوو پارس که ساخت این مؤسسه است، طبق گفته محققان و سازندگان آن از ایمن‌ترین واکسن‌های ساخته شده برای کووید - ۱۹ محسوب می‌شود و این نکته‌ای بسیار امیدوارکننده است.

وی هدف از این بازدید را حمایت از مجموعه‌های تولیدکننده واکسن و رفع موانع تولید در این مجموعه‌ها نام برد و قول پیگیری برای رفع و حل و فصل مسائل و چالش‌های مؤسسه رازی در کشور را داد و افزود: موضوعاتی مانند مسئله مؤسسه رازی و شهرداری کرج و واردات واکسن‌های مشابه تولید داخل حتماً از سوی سازمان بازرسی کشور پیگیری خواهد شد تا مؤسسه رازی با یک قرن سابقه تحقیق و تولید واکسن، با جدیت و سرعت بالاتری به فعالیت‌های خود بپردازد.

حجت‌الاسلام درویشیان تصریح کرد: این جز سیاست‌های نظام و قانون است که محصولات مشابه تولید داخل حق واردات ندارند و رهبری نیز بر آن تأکید ویژه دارند. این اقدام، عملی مضموم است که به تولید داخل صدمه می‌زند و تولیدکننده را بی‌انگیزه می‌کند.

ضرورت انجام تعهدات شهرداری کرج نسبت به مؤسسه رازی

حجت‌الاسلام درویشیان در بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه رازی و نشست مشترک با هیئت رئیسه این مجموعه در خصوص عدم انجام تعهدات شهرداری کرج در پاسخ به شهردار کرج که علت این موضوع را تحریم‌ها و تورم اعلام کرد، این مشکلات را مربوط به شهرداری دانست و تصریح کرد: نباید این موارد در کارکرد و فعالیت‌های مؤسسه رازی تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه در این شرایط بسیاری برای تحریم راه‌حل‌هایی یافتند و در صورت لزوم شهرداری کرج نیز باید از این رویه استفاده می‌کرد، افزود: باید هرچه سریع‌تر جلسه‌ای مشترک با حضور طرفین در جهت انجام توافقات صورت پذیرد و منابع لازم برای ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره در اختیار مؤسسه رازی قرار گیرد چراکه یک روز تأخیر در اجرای این پروژه‌ها کشور را متضرر خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها