شهردار مشهد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بهره‌برداری از فاز نخست محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سال‌ جاری

کلایی گفت: فاز اول محوطه‌سازی محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی تا هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ - 12April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 1395، طبق مصوبه شورای چهارم تصمیم گرفته شد تا 13.5 هکتار از اراضی 100 هکتاری بوستان کوهسنگی در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قرار گرفته و به پروژه ساخت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس تخصیص پیدا کند.

وی افزود: پس از در نظر گرفتن زمین، عملیات احداث ساختمان موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس بلافاصله آغاز شد اما پس از ارزیابی‌های میدانی در سال 1397، مشخص شد که سرعت پیشرفت پروژه بسیار کند بوده است؛ لذا نمایندگان شورای پنجم مستقیماً برای تسریع اقدامات وارد عمل شدند و با کمک شهرداری، بخش‌های مهمی از مستحدثات به مرحله بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: خیلی مهم بود که ساخت و تکمیل بخش‌های عمومی پروژه شامل پارکینگ، محوطه و اماکن غیرمسقف با قید اولویت در دستور کار قرار بگیرد و بلافاصله تجهیزات لازم در آن‌ها جانمایی و نصب شود.

وی ادامه داد: طبق هدف‌ گذاری‌ها از ضلع شرقی بوستان کوهسنگی واقع در بلوار شهیدان خلیلی، یک دسترسی مستقیم به بوستان ایجاد می‌شود و با احداث پارکینگ در این بخش، ورود خانواده‌ها با خودرو تسهیل خواهد شد.

کلایی در انتها ابراز امیدواری کرد: در فاز اول محوطه‌سازی، 6.5 هکتار هدف گذاری شده و نقشه ساختمانی پروژه نیز به گونه‌ای است که دسترسی عموم به بوستان از این ضلع با گذشتن از مجموعه فرهنگی دفاع مقدس فراهم باشد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، تا هفته دفاع مقدس سال جاری این فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها