فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور:

شهید «صیادشیرازی» نابغه علوم نظامی بود/ ضرورت ترویج روح ایثار و مقاومت در جامعه

امیر پرویز از شهید صیادشیرازی به‌عنوان نابغه علوم نظامی یاد کرد و گفت: اوج نبوغ نظامی سپهبد شهید صیادشیرازی در عملیات‌های مرصاد و بیت‌المقدس بود.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ - 12April 2021

شهید «صیاد شیرازی» نابغه علوم نظامی بود/ ضرورت ترویج روح ایثار و مقاومت در جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق امروز در مراسم گرامیداشت شهادت امیر سپهبد شهید «صیادشیرازی» با اشاره به خصوصیات بارز این شهید والامقام، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی نمونه بارز ایمان، تقوا و اخلاص بود به ‌گونه‌ای که اخلاص این شهید اعجازآور بود و با فداکاری‌های خود، صیاد دل‌های نظامیان و مردم شده و مصداق بارز اوج تبعیت از مقام شامخ ولایت بود.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب بر سر مزار این شهید، یک روز پس از مراسم تشییع وی، بیان داشت: فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین، پس از شهادت صیاد فرمودند: «حیف بود صیاد بمیرد؛ صیاد لایق شهادت بود».

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق از شهید صیاد شیرازی به عنوان نابغه علوم نظامی یاد کرد و تصریح کرد: اوج نبوغ نظامی سپهبد شهید صیاد شیرازی در عملیات‌های مرصاد و بیت‌المقدس بود که به جرأت می‌توان گفت؛ جمهوری اسلامی ایران پیروزی در عملیات مرصاد را مدیون هوش و ذکاوت این بزرگ‌مرد است.

امیر پرویز شهید صیاد شیرازی را امیری از تبار عشق و وفاداری و قهرمانی که در جهاد اکبر پیروز مبارزه با نفس بوده نامیده و گفت: صیاد شیرازی توسط مقام عظمای ولایت سرباز صادق و فداکار دین، قرآن و نظامی مومن، پارسا و پرهیزکار و بنده برگزیده خدا لقب گرفت که بنده آرزو دارم تمامی ارتشیان دلاور جمهوری اسلامی ایران با سرلوحه قراردادن او پیرو راه ایشان باشند.

وی عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی از یادگاران ارزشمند دفاع مقدس بود که چه در دوران جنگ و چه پس از آن، خدمات گرانبهایی به جامعه اسلامی ارائه داد و پله‌های کمال را در سایه اخلاص و ولایتمداری پیمود تا جایی که رشادت‌های اين رزمنده انقلابی در طی دفاع مقدس کينه بزرگی در دل دشمنان اسلام ايجاد کرده بود و به دليل اينکه دشمن در جبهه‌های جنگ توان رويارويی با افرادی همچون صياد را نداشت لذا دشمنی خود را در قالب ترور نشان داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق ولايت پذيری اين شهيد را از خصوصيان بارز ديگر وی عنوان کرد و گفت: تعبد وی در برابر ولايت فقيه و رهبری از ويژگی‌های آشکار شهيد بود که می‌تواند درس زندگی و عزت برای تمامی فرماندهان و نظاميان باشد.

پرویز مطرح کرد: تجلیل و تکریم مقام شهادت به معنای زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت است و اگر روح ایثار و مقاومت در جامعه‌ای وجود داشته باشد هیچ نیروی متجاوزی نمی‌تواند بر آن حاکم شود.

وی تبیین کرد: عاملی که شهیدان را به درجات والای انسانی رساند، این بود که همیشه خدا را بر اعمال و رفتار خود ناظر می‌دیدند و با توکلی که به خدا داشتند، هیچ‌گاه ترسی به دلشان راه نمی‌یافت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق برگزاری چنين مراسم‌هایی را عاملی در جهت آشنایی نسل جديد با اين شهيد عنوان و خاطرنشان کرد: استقلال، عزت و اقتدار نظام اسلامی در پرتو ایثارگری‌های رزمندگان صورت گرفته و باید با حراست از مرزهای انقلاب و زنده نگهداشتن آرمان‌های شهدا، قدردان زحمات آنان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار