مسئول مشارکت بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

نام شهدای زن زینت‌بخش معابر استان قزوین شد

«رقیه رجبی» گفت: 16 معبر و مرکز فرهنگی استان قزوین با نام شهدای زن نامگذاری شد.
کد خبر: ۴۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 13April 2021

«رقیه رجبی» مسئول مشارکت بانوان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، اظهار داشت: 16 معبر و مرکز فرهنگی استان قزوین با پیگیری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس‌ استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرداری قزوین با نام 16 شهید زن استان نامگذاری شد.

این مسئول افزود: این تصمیم یکی از مصوبات کنگره شهدای زن استان قزوین بود که به بانوان و بالاخص دختران نسل امروز جامعه، پاسداری از آرمان‌های انقلاب و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی را تبیین کند.

رجبی با اشاره به نامگذاری 12 کوچه به نام شهدای زن استان، گفت: شهیدان «رقیه مردانی»، «افسر عباسی‌شهرستانکی»، «زهرا کلانتری‌یکتا»، «سلطنت خانم یاری‌بیگی»، «مرصع اسکندری»، «عذرا بیگم‌باب»، «زهرا صادق‌زادگان»، «طاهره کبابیان»، «زهرا دادرسان»، «کبری وحیدی‌قزوینی» و «رقیه رضایی» در شهرستان قزوین و یک کوچه به نام شهیده «شیرین زنگنه» در شهرستان تاکستان نامگذاری شده است.

مسئول مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ادامه داد: یک ساختمان آموزش و پرورش به نام شهید «رقیه رضایی»، یک پژوهش‌سرا به نام شهیده «کبری وحیدی‌قزوینی» و یک میدان به نام شهدای زن در شهرستان قزوین و یک مدرسه به نام شهیده «مریم شرف‌خواه» در شهرستان البرز نامگذاری شد.

رجبی خاطرنشان کرد: زنان در انقلاب اسلامی همواره پا به پای مردان در دوران دفاع مقدس درخشیدند و به دشمنان اسلام ثابت کردند برای دفاع از میهن و اعتقادات خود از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار