استاندار خوزستان:

موزه‌‎های دفاع مقدس روایتگر حفظ تمامیت ارضی است

سلیمانی دشتکی گفت: موزه‌های دفاع مقدس به ما و نسل جوان نشان می‌دهند که نظام ما به چه قیمتی حفظ شد و با چه ایثارگری‌هایی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ - 13April 2021

موزه های دفاع مقدس نشان می دهند چگونه یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با اولویت تکمیل فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ذر اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با ریاست «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار خوزستان و با حضور«جمال عالمی نیسی» فرماندار اهواز، سردار «سید محمد اکبری صالحی» فرمانده انتظامی خوزستان، «عبدالرضا فرجیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، جمعی از معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه های مختلف و نمایندگان یگان های نظامی استان برگزار شد، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بر انجام هر چه سریعتر تعهدات نهادهای مختلف در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد و گزارش مبسوطی نیز از پیشرفت انجام کارهای ارائه شده ارائه داد.

استاندار خوزستان با تقدیر از کارهای زیربنایی خوبی که در حوزه دفاع مقدس خوزستان صورت گرفته بر ادامه انجام امورات بر زمین مانده تاکید کرد و اظهار داشت: مرکز فرهنگی و باغ موزه‌ای در حال ساخت و ساز است که واقعا ضرورت کامل برای انتقال ایثارگری‌ها و شهادت طلبی‌های هشت سال دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب باید اینجا جمع‌آوری شود تا نسل‌های بعد بدانند در آن زمان چه گذشت، نظام ما به چه قیمتی حفظ شد، به چه قیمتی کشور ما تجزیه نشد و در جهان جای پای محکم و قدرتمندی پیدا کردیم و یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم.

وی افزود: ضرورت دارد این موزه که در سطحی ملی طراحی شده هر چه زودتر کامل شود و آثار شهدا و ایثارگران در معرض دید نسل‌های مختلف بعد از هشت سال دفاع مقدس قرار گیرد تا نسل‌های آینده نیز با الهام از این دستاوردها جانانه مدافع کشور و نظام خود باشند.

سلیمانی ذشتکی تاکید کرد: تصمیمات مناسبی گرفته شده و قرار است با همکاری مجموعه نیروهای مسلح، بخش خصوصی، سازمان برنامه و بودجه کشور و اعتبارات استانی و شهرداری، حرکتی جهادی انجام دهیم و موزه را به چند فاز تقسیم کرده تا هر سال یک فاز آن تکمیل شود و امیدوارم حداقل تا پایان امسال شاهد اتمام فاز یک آن باشیم.

در پایان این نشست که در سالن جلسات ساختمان کارگاهی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان برگزار شد، مصوبات جلسات گذشته مرور و مقرر شد که دستگاه های مختلف استان نسبت به انجام تعهدات خود برای اتمام فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار