معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:

نیروی پدافند هوایی در تراز انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ سپهری‌راد با اشاره به دستاوردهای بومی کشور در حوزه پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی ارتش، امروز در تراز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 13April 2021

پدافند هوایی ارتش، امروز در تراز انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابوالفضل سپهری‌راد» معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه ارشد نظامی ارتش در استان قم که با حضور برخی مسئولان کشوری و لشکری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این گروه پدافندی برگزار شد، ضمن تبریک هفته ارتش با اشاره به برخی اقدامات پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: پدافند هوایی در آزمون عملی هشت سال دفاع مقدس محک خورده و کارایی، اثربخشی و درخششی بی‌نظیر از خود به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه دفاع از صد‌ها نقطه حساس و حیاتی کشور تا تأمین ایمنی و امنیت بیش از ۲ میلیون پرواز در هشت سال دفاع مقدس کار خیلی بزرگی بود، افزود: در زمان جنگ، آسمان کشور آتش به اختیار بود. اینکه بتوان این حجم از امنیت پرواز را در طول جنگ تأمین کرد و در عین حال هم هیچ فرودگاهی در کشور بسته نشود، تنها با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان غیور نیروی پدافند در تأمین امنیت آسمان ایران اسلامی محقق شد. این تلاش‌ها باعث شد که شریان‌های صدور نفت، اقتصاد کشور و اقتصاد جنگ به هیچ وجه دچار تعطیلی و تزلزل نشد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی وقتی آژیر خطر به صدا درمی‌آمد، تمامی رزمندگان و مردم وارد پناهگاه می‌شدند، اما غیورمندان نیروی پدافند هوایی تازه، کار خود را شروع می‌کردند و رودرروی دشمن پشت سامانه‌های پدافندی جانانه می‌ایستادند. این نیرو‌ها بدون هیچ تعللی با صلابت هدف را رهگیری و دستور شلیک می‌دادند. این‌ها فقط با تنها شبکه فرماندهی و کنترل کشور صورت می‌گرفت.

امیر سپهری‌راد با اشاره به دستاورد‌ها و اقدامات نیروی پدافند هوایی ارتش در سال ۱۳۹۹ گفت: امروز بیش از ۱۲ سال از تشکیل نیروی اولویت اولیِ پدافند هوایی می‌گذرد و جوانان و نسل امروز پدافند هوایی با تجارب گران‌سنگی که سینه به سینه از حماسه‌آفرینان پدافند هوایی به دست آمده، توانسته‌اند با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدات، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در حوزه ساخت و طراحی انواع سامانه‌های موشکی، راداری و پهپاد‌های بدون سرنشین با قابلیت‌های مختلف داشته باشند؛ پدافند هوایی ارتش، امروز در تراز انقلاب اسلامی است.

در پایان این مراسم، معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش از زحمات امیر سرتیپ دوم «علی اسدی» فرمانده سابق تقدیر کرد و سرهنگ ستاد «نعمت محسنی» به‌عنوان فرمانده جدید گروه پدافند هوایی فردو (قم) معرفی شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار