بمب‌های خوشه‌ای در یمن همچنان قربانی می‌گیرد

منابع یمنی اعلام کردند که بمب‌های خوشه‌ای برجای مانده از حملات سعودی‌ها به یمن همچنان از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد و در جدیدترین مورد یک دختر بچه قربانی شده است.
کد خبر: ۴۵۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ - 13April 2021

بمب‌های خوشه در یمن همچنان قربانی می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، یک منبع امنیتی یمنی از ادامه حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن خبر دادند.

جنگنده‌های سعودی در سه نوبت استان «البیضاء» را بمباران کردند. همچنین «جنگنده‌های» سعودی ۱۴ بار مأرب را بمباران کردند.

یک منبع امنیتی یمنی اعلام کرد: بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه، همچنان از غیرنظامیان در استان‌های مختلف یمن قربانی می‌گیرد و در این میان استان صعده در شمال یمن بیشترین قربانی را داده است.

این منبع اعلام کرد: بر اثر بمب‌های خوشه‌ای برجای مانده از تجاوزات ائتلاف سعودی، یک دختربچه شهید و یک غیرنظامی دیگر در منطقه مجزر در استان صعده زخمی شد.

منبع یمنی بیان کرد: بیشتر مناطق صعده آکنده بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه است که جان غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان را تهدید می‌کند.

شکست مزدوران در برابر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های مأرب سبب شده است که «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد وزارت دفاع دولت منصور هادی اقدام به برکناری «علی الحوری» فرمانده جبهه «هیلان و الشجح» و فرمانده تیپ ۳۱۲ مکانیزه کند.

منابع یمنی اعلام کردند که سرتیپ «اکرم الادیمی» به عنوان فرمانده جدید تیپ ۳۱۲ از سوی «عزیز» تعیین شده است.

منبع آگاه در وزارت نفت این کشور از عزیمت یک نفتکش غول پیکر به بندر «ضبه» در «مکلا» (دومین شهر بزرگ یمن جنوبی پس از عَدَن) برای حمل مقادیر زیادی از نفت غارت شده یمن توسط نیرو‌های ائتلاف خبر داد.

این منبع به المسیره گفت: نفتکش «APOLYTARES» با پرچم یونان از یکی از بنادر چین حرکت کرده و قرار است که ۱۵ آوریل جاری به این بندر در یمن برسد.

طبق اعلام منبع یمنی؛ این نفتکش دارای ظرفیت بیش از ۳۱۵ هزار تُن است و می‌تواند بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت حمل کند.

این منبع، ارزش نفت غارت شده توسط نیرو‌های ائتلاف که قرار است به بندر «ضبه» انتقال یابد را بیش از ۱۴۵ میلیون دلار ارزیابی کرد و افزود: نفت غارت شده یمن توسط نیرو‌های ائتلاف که از طریق بندر‌های «بئر علی» و «ضبه» حمل خواهد شد بیش از سه میلیون بشکه به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیون دلار است.

روز گذشته هم منابع یمنی اعلام کردند که نفتکش غول پیکر «SAGA» از بندر الفجیره امارات وارد بندر نفتی «بئر علی» یمن شده است و ماموریت دارد با حمل بیش از ۱۱۵ هزار تن (نزدیک به یک میلیون بشکه) نفت خام یمن را به ارزش حدود ۵۸ میلیارد ریال (واحد پول یمن) به فروش برساند و این مبلغ را در اختیار نیرو‌های ائتلاف قرار دهد

«احمد دارس» وزیر نفت و معادن یمن آبان سال گذشته اعلام کرد که سالانه بیش از هفت میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی یمن توسط ائتلاف سعودی غارت شده است.

وی افزود: درآمد‌های نفتی تنها در استان مأرب، روزانه ۷۰۰ میلیون ریال یمنی است که توسط ائتلاف سعودی و نیرو‌های وابسته با آن‌ها غارت می‌شود.

وزیر نفت و معادن یمن اضافه کرد: تولید کنونی نفت به ۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که توسط متجازوان در بازار سیاه فروخته می‌شود.

وی اظهار داشت: با درآمد‌های نفتی غارت شده می‌توان حقوق یک ماه و نیم همه کارکنان دولت از صعده در شمال تا جزیره سقطری در جنوب را پرداخت کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها