نظر شهید همت درباره انقلاب اسلامی و نسبت آن با سیره اهل بیت (ع)

شهید همت در میان نیرو‌های بسیجی لشکر ٢٧ محمد رسول‌الله (ص) که خود را برای عملیات والفجر یک آماده می‌کردند، به ارائه نظر خود درباره ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۴۵۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۰ - 16April 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سیده فاطمه سادات کیایی؛ سخنان منتشر نشده از شهید محمدابراهیم همت در بحبوحه آغاز عملیات والفجر یک که در جمع نیرو‌های بسیجی پنج گردان از لشکر ٢٧ محمد رسول‌ الله (ص) در چنانه استان خوزستان در روز دهم فروردین ماه سال ۶۲ ایراد کرده است، منتشر شد.

نظر شهید همت درباره انقلاب اسلامی

در بخشی از این سخنرانی، شهید همت نظر خود را درباره انقلاب اسلامی مطرح کرده و می‌گوید: «ما اگر در طول تاریخ و پس از ائمه معصوم (ع) نمونه‌ای بخواهیم از انقلابات الهی پیدا کنیم، بهترین نمونه، الگوترین شیوه و بارزترین نماد و حرکت در جهت اسلام عزیز و تشیع سرخ، انقلاب اسلامی ایران است که نمودارش و شتابش و موجش اکنون همه جای جهان را فرا گرفته است.»

در عملیات والفجر یک که از ۲۰ فروردین‌ سال ۶۲ آغاز شد و شش روز به طول انجامید، هشت لشکر از سپاه پاسداران و ذو لشکر، سه تیپ و یک گردان از نیروی زمینی ارتش ایران و به عبارت دیگر ۳۰ گردان از ارتش و ۸۰ گردان از سپاه مشارکت داشتند.

در پایان این عملیات تعداد سس هزار و ۷۵۰ تن از نیرو‌های دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. ۹۸ دستگاه تانک و نفربر زرهی منهدم، پنج فروند بالگرد ساقط و سه واحد ۵۵۰ نفری جیش الشعبی، سه گردان کماندویی و چهار گردان مکانیزه آسیب دید. همچنین بخشی از بلندی‌های حمرین، چندین روستا در حاشیه رودخانه دویرج و پاسگاه مرزی پیچ انگیزه آزاد شد که در مجموع ۱۵۰ کیلومتر مربع وسعت را دربر می‌گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها