مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت عموم مردم برای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

حجت‌الاسلام «عبدی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک مجموعه جامع علمی و مستند است که برای نسل آینده ماندگار خواهد بود و آیندگان می‌توانند از این مجموعه به‌خوبی بهره‌برداری کنند؛ بنابراین نیاز است همه برای تهیه آن مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ - 13April 2021

بزرگترین محصول ماه مبارک رمضان تقوا و خودسازی است

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «ماشاالله عبدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان، با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، ماه سراسر خوبی‌ها و برکات است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین محصول ماه مبارک رمضان، تقوا و خودسازی است و انسان می‌تواند با برکاتی که خداوند در این ماه قرار داده است، در راستای تقویت معنویت و نشاط خود گام بردارد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی بزرگ در اختیار انسان قرار می‌دهد تا بتواند خود را در همه ابعاد تطهیر کند و از این فرصت ارزشمند بتواند خلاءها و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند؛ لذا باید بتوانیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله گفت: به کلام قرآن شهدا همواره زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی می‌گیرند و ما باید بتوانیم خود را به شهدا برسانیم و از برکات وجودی آن‌ها استفاده کنیم و امروز به هر اندازه که بتوانیم در مورد شهدا و مکتب آن‌ها فعالیت کنیم؛ چراکه آیندگان از این کارها می‌توانند به‌خوبی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، علما و روحانیون با حضور خود توانستند مسئله جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کنند و با اثرگذاری که ایفا کردند، بسیاری از شبهات را رفع کردند، گفت: یکی از مسائلی که در دفاع مقدس لازم بود از همان ابتدا به آن پرداخته شود، معارف و فلسفه دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی بود که توسط جامعه روحانیت تبیین شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر شفاف‌سازی درست از نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس به‌خوبی برای نسل جوان تبیین شود، قطعا برکات زیادی خواهد داشت، افزود: تبیین نقش آحاد و اقشار مردم استان مرکزی در دفاع مقدس و تهیه آن در مجموعه‌ای کاملا علمی و مستند، یک اقدام پسندیده و لازم است که باید با قوت ادامه‌دار باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله با بیان اینکه تهیه و تبیین نقش اثرگذار جامعه روحانیت در دفاع مقدس نیار به اقدامات میدانی دارد، گفت: شهرستان‌ها بسیار می‌توانند در این راستا کمک کنند و لازم است تا همه افرادی که می‌توانند در جامعیت دانشنامه دفاع مقدس نقش ایفا کنند، مشارکت لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: با توجه به نگه‌داری اسناد و مدارک مربوط به شهدا و رزمندگان در موزه دفاع مقدس استان مرکزی، ضروری است شهرستان‌ها آثار و اسناد باقی‌مانده از شهدا و دفاع مقدس را به این مرکز ارائه دهند.

عبدی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدای روحانیت که با ادامه راه شهدا، مسیر آن‌ها را در طول انقلاب ادامه دادند و در برخی از موارد شاهد درخشش بسیاری از آن‌ها هستیم، باید به جامعه بیشتر شناخته شوند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه شهدای روحانی و طلاب رزمنده پیشتاز است و بسیاری از شهدای طلبه استان از شهدای شاخص کشوری هستند که حماسه‌سازی‌های آن‌ها بسیار برجسته است؛ بنابراین باید با کمک خانواده‌های آن‌ها بیشتر به سیره و معرفی این شهیدان والامقام پرداخته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله گفت: نقش رزمی و تبلیغی، محوریت نقش طلاب در دفاع مقدس بوده است که بسیاری از آن‌ها مغفول مانده و در دانشنامه دفاع مقدس باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک مجموعه جامع علمی و مستند است که برای نسل آینده ماندگار خواهد بود و آیندگان می‌توانند از این مجموعه به‌خوبی بهره‌برداری کنند؛ بنابراین نیاز است همه برای تهیه آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار