مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد؛

ضرورت تهیه اطلس جامع حوزه‌های علمیه استان مرکزی

حجت‌الاسلام «شریفی» گفت: امروز جای خالی اطلس جامع حوزه‌های علمیه استان مرکزی به‌وضوح دیده می‌شود که نیاز است حوزه‌های علمیه با مشارکت و هم‌افزایی، این کار مهم را انجام دهند و البته فرصت تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان بسیار فرصت خوبی است و می‌توان در راستای تهیه اطلس جامع حوزه‌های علمیه از آن بهره برد.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ - 13April 2021

معنویت در دفاع مقدس توانست رزمندگان را به موفقیت های بزرگ برساند

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی، عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، متاسفانه کمتر به نقش مهم جامعه روحانیت در حوادث مختلف همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخته شده که نیاز است با توجه به فرصتی که به برکت تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان ایجاد شده است، به این مسئله مهم بپردازیم.

وی افزود: استان مرکزی بیش از ۱۱۰ شهید روحانی دارد که بیش از ۱۰ شهید هنوز مفقودالأثر هستند و نیاز است به این شهدای عزیز بیشتر بپردازیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: جدای از نقش مهم و اثرگذار جامعه روحانیت در دفاع مقدس، حوزه‌های علمیه نیز نقش مهمی در این راستا ایفا کردند و در هدایت و رهبری مردم برای دفاع همه‌جانبه بسیار اثرگذار بودند.

وی بیان کرد: امروز جای خالی اطلس جامع حوزه‌های علمیه استان مرکزی به‌وضوح دیده می‌شود که نیاز است حوزه‌های علمیه با مشارکت و هم‌افزایی، این کار مهم را انجام دهند و البته فرصت تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان بسیار فرصت خوبی است و می‌توان در راستای تهیه اطلس جامع حوزه‌های علمیه از آن بهره برد.

شریفی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه باید برای تبیین نقش مهم خود، هم در انقلاب اسلامی و هم دفاع مقدس، اهتمام بیشتری داشته باشند؛ چراکه عملکرد حوزه‌های علمیه استان، هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس، بسیار چشمگیر و درخشان است و باید برای بهره‌‌مندی آیندگان این نقش مهم تبیین و در قالب دانشنامه تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از معنویت موجود در دفاع مقدس به برکت نقش مهم جامعه روحانیت ایجاد شد و مولفه معنویت توانست رزمندگان را به موفقیت‌های بزرگ برساند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها