تشریح اولویت‌های مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای جانبازان

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این‌که طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری در حال انجام است، اولویت‌های مرحله دوم واکسیناسیون کرونای جانبازان و خانواده‌های شهدا را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 13April 2021

تشریح اولویت‌های مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای جانبازانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دکتر عبدالرضا عباسپور درباره اجرای طرح واکسیناسیون ویروس کرونا برای جامعه ایثارگری اظهار داشت: با توجه به تعامل مناسبی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته‌ایم طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری به‌خوبی در حال انجام است و این عزیزان از ابتدا در اولویت‌های دریافت واکسن قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح واکسیناسیون ویروس کرونا برای جامعه ایثارگری در حال انجام است، افزود: در مرحله اول ۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری شامل جانبازان دو چشم نابینا، ضایعه نخاعی، دو عضو قطع و بیشتر، جانبازان شدید شیمیایی و والدین چند شهید واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره چگونگی اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون ویروس کرونا توضیح داد: در مرحله دوم طرح واکسیناسیون تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد که حدود ۳۲ هزار نفر هستند واکسن را دریافت می‌کنند. در حال حاضر هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا مرحله دوم از هفته آینده شروع شود.

عباسپور درباره محل واکسیناسیون توضیح داد: واکسیناسیون در مراکز بیمارستانی و توان‌بخشی با هماهنگی مرکز علوم پزشکی مربوطه همان محل مرکز درمانی انجام خواهد شد. در خصوص سایر افراد جامعه ایثارگری نیز طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شبکه‌های بهداشتی محل زندگی این عزیزان واکسیناسیون صورت می‌گیرد. در مورد بیمارستان‌های روان‌پزشکی نیایش و صدر نیز هماهنگی لازم با مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت انجام شده است.

وی در پایان گفت: اگر جانباز در مراکز تجمعی بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور نداشته باشد با توجه به اطلاعات موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران فرد به شبکه بهداشت استان‌ها معرفی می‌شود تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی واکسن را دریافت کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار