منطقه عملیاتی «کربلای ۱» در ارتفاعات موزه دفاع مقدس قم جانمایی می‌شود

منطقه عملیاتی «کربلای ۱» و آزاد سازی شهر مهران، در ارتفاعات پیرامونی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم جانمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ - 13April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه هماهنگی جانمایی موقعیت عملیات کربلای یک لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در محدوده پیرامونی موزه انقلاب و دفاع مقدس قم امروز در محل ستاد کنگره شهدای استان برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی بر آمادگی کامل این اداره کل در راستای تقویت محتوایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری یادگاران شهدا و پیشکسوتان ایثار و شهادت تاکید کرد.

همچنین احمد حاجی زاده رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان، حجت الاسلام ناظمی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، نمایندگانی از لشکر ۱۷ و صداوسیمای مرکز قم و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به نقش لشکر ۱۷ در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران، به بیان طرح‌ها و دیدگاه‌های خود و ضرورت‌های جانمایی این عملیات پرداختند.

عملیات کربلای یک در لبیک به فرمان امام راحل (ره) مبنی بر بازپس‌گیری مهران و تصرف ارتفاعات مهم و استراتژیک قلاویزان و با رمز یا ابوالفضل العباس ادرکنی آغاز شد. در این عملیات که در دهم تیر سال ۱۳۶۵ و تنها ۴۵ روز پس از اشغال مهران انجام گرفت، رزمندگان اسلام با رعایت اصل غافلگیری و با سرعت عمل، پس از پشت سرگذاشتن موانع ایذایی و میدان‌های مین به مواضع دشمن وارد شدند. مقر تیپ‌های پیاده ارتش متجاوز صدام به سرعت در هم شکست و ۱۷۵ کیلومتر مربع از زمین‌های تحت اشغال آزاد شد.

لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) با سه گردان پیاده و یک گروهان تانک در این عملیات حضور داشت و حدود ۹۰ شهید والامقام در مهران و قلاویزان تقدیم نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار