الهیاری به دفاع پرس خبر داد

پیکر شهید "شمسی‌پور" در محمدیه قزوین احراز هویت شد

پیکر شهید "احمد شمسی‌پور" مدفون در محمدیه قزوین از طریق آزمایش DNA احراز هویت شد.
کد خبر: ۴۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ - 20April 2015

پیکر شهید

"قاسم الهیاری" مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین، در گفتوگو با خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع پرس گفت: هویت شهید احمد شمسی پور که در شهر محمدیه استان قزوین دفن است، از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

الهیاری با اشاره به این که تا روز گذشته فقط برادر شهید از این موضوع اطلاع داشت، اظهار کرد: زمانی که هویت شهید، شناسایی شد و به برادرش اطلاع داده شد، او گفت مادرم عازم سفر کربلا است و اجازه دهید بعد از برگشت، او را مطلع سازیم.

وی افزود: روز گذشته به همراه گروهی متشکل از سپاه، مستندساز و تصویربرداران از صدا و سیما به منزل این شهید رفته و به مادر بزرگوارش اطلاع داده شد.

مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قزوین تصریح کرد: قرار است فردا ساعت 5 بعدازظهر، دو اتوبوس به همراه خانواده شهید از شهریار به محمدیه بیایند، که در ابتدا، خانواده نزد امام جمعه محمدیه میروند تا طی گفتوگویی نظر والدین در رابطه با محل دفن شهید کسب شود و سپس به دیدار مزار فرزند شهیدشان میروند که در آنجا مادر و خواهر شهید سخنرانی میکنند و مراسم مداحی نیز انجام میشود.

الهیاری با بیان این که در سطح شهر، با نصب بنر درباره برنامه فردا اطلاع رسانی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته، یادمان بسیار زیبا و با فضاسازی مناسب برای این شهید، ساخته شده است و مردم نیز خواستار این هستند که پیکر شهید بزرگوار در شهرشان بماند.

لازم به یادآوری است، شهید احمد شمسی پور فرزند علی اکبر، متولد سال 1341 و اعزامی از شهریار است که در سال 1361 مفقود اعلام شد و پیکر پاکش در سال 1388 در منطقه عملیاتی سومار، کشف شد.

پیکر مطهر شهید، در تاریخ 27 اردیبهشت 89 مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام در شهر محمدیه استان قزوین تدفین شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار