شهید «جوانشیر پاشایی»:

آرزویم پیوستن به لشکریان خمینی بود

شهید «جوانشیر پاشایی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «آرزویم این بود که در راه اسلام شهید شوم و به لشکریان خمینی بپیوندم».
کد خبر: ۴۵۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ - 18April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، ۲۹ فروردین به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است. در این روز علاوه بر برنامه‌های گوناگونی که در جهت تقدیر از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، ار مقام والای شهدای ارتش نیز تجلیل می‌شود. در این راستا، به مروری بر زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران از استان آذربایجان شرقی خواهیم پرداخت.

شهید «جوانشیر پاشایی»

نگاهی به زندگی‌نامه

«جوانشیر پاشایی» در اولین روز از زمستان سال ۱۳۴۰ در شهرستان «ملکان» دیده به جهان گشود. وی با فرا رسیدن موعد خدمت مقدس سربازی، راهی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، به منطقه عملیاتی «سرپل ذهاب» اعزام شد و سرانجام در تاریخ ۲۵ آذر سال ۱۳۶۰ در همان منطقه به سوی معبودش رهسپار گشت و نامش در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس جاودانه شد.

فرازی از وصیت‌نامه

اگر من در راه انقلاب و دفاع از میهن شهید شدم، برای من گریه نکنید؛ چون این کبیر انقلاب برای ما مستضعفان می‌باشد. وقتی که ما رهبری، چون خمینی کبیر داریم، از یوغ استعمارگران رها خواهیم شد و به یاری خدا، دست این جنایتکاران غرب و شرق را از کشور اسلامی خویش کوتاه خواهیم کرد.

پدرم اگر شهید شدم، از بچه‌های من نگهداری کن که شاید در آینده بازویی برای انقلاب باشند. آرزویم این بود که در راه اسلام شهید شوم و به لشکریان خمینی بپیوندم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها