رویترز خبر داد؛

بایدن به دنبال اجرای توافق تسلیحاتی ترامپ با امارات است

دولت جدید واشنگتن به کنگره اعلام کرده که به دنبال پیشبرد قرارداد فروش تسلیحات به امارات است که ترامپ در اواخر دوره زمامداری خود آن را تائید کرده بود.
کد خبر: ۴۵۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 14April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، منابع آگاه می‌گویند که دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا، کنگره را از قصد خود مبنی بر پیشبرد قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار که میان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی این کشور و امارات منعقد شده بود، آگاه کرده است.

در همین راستا، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که دولت واشنگتن به رغم تداوم روند بررسی جزئیات توافق و مشورت با طرف اماراتی، به دنبال پیشبرد این طرح است.

این معامله تسلیحاتی که شامل ۵۰ فروند جنگنده اف ۳۵ هم می‌شود، یکی از توافق‌های جانبی است که به ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نصیب امارات شد و ترامپ آن را در نوامبر ۲۰۲۰ و پیش از ترک کاخ سفید، نهایی کرد.

این در حالی است که امارات از بابت همدستی با عربستان سعودی و مشارکت در تجاوز نظامی علیه یمن، متهم است. آمریکا پیشتر هم مدعی شده بود که بدون آنکه حمایت خود را از ریاض دریغ کند، در روابط خود با عربستان سعودی تجدید نظر خواهد کرد!

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار