با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

واکنش تروئیکای اروپا به غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران

تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) با صدور بیانیه‌ای به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۵۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ - 14April 2021

واکنش تروئیکای اروپا به غنی سازی ۶۰ درصدی در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای مشترک به تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی واکنش نشان داده و درباره آن ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه از سوی سخنگویان وزیران خارجه این سه کشور صادر شده است.

در بیانیه سخنگویان وزرای خارجه این سه کشور اروپایی عضو برجام آمده است: دولت‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا با نگرانی شدید در جریان اعلامیه ایران درباره آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته که ایران با آژانس در روز ۱۳ آوریل مکاتبه کرد، قرار گرفتند. این یک تحول جدی است، زیرا تولید اورانیوم بسیار غنی شده گامی مهم در جهت تولید سلاح اتمی است. ایران نیاز متقاعدکننده‌ای برای غنی‌سازی در این سطح ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین نگرانی خود را درباره خبر‌ها مبنی بر برنامه ایران برای نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ دیگر در نطنز که به شکلی قابل توجه توانایی غنی سازی ایران را افزایش می‌دهد، ابراز می‌کنیم. اعلامیه ایران بخصوص از این جهت قابل تاسف است که در زمانی است که همه طرف‌های برجام و آمریکا گفتگو‌های اساسی با هدف یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای احیای برجام را آغاز کرده‌اند.

سه کشور اروپایی همچنین با «خطرناک» توصیف کردن این تصمیم، آن را مخالف با «حسن نیت» در این گفتگو‌ها خواندند.

در پایان این بیانیه آمده است: در سایه تحولات اخیر، ما همه اقدامات تشدیدکننده از سوی هر طرفی را رد می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم بیش از این روند دیپلماتیک را پیچیده نکند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار