مدیر اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در قم کتاب می‌شود

«حسن‌زاده» از ثبت و ضبط و انتشار کتاب تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام از سوی این مدیریت خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸ - 15April 2021

تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در قم کتاب می شود«سید حسین حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حوزه اسناد و مدارک دفاع مقدس صورت می‌گیرد، جمع آوری اسناد و مدارک حضور رزمندگان اسلام در قالب گروه‌های نظامی، مردمی، امدادی و... در جبهه است.

وی افزود: در این راستا اقداماتی جهت ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام انجام شده و تعدادی کتاب هم در این زمینه به چاپ رسیده است.

حسن‌زاده ادامه داد: تاریخ شفاهی شامل پرسش‌هایی پیرامون شخصیت فردی، اجتماعی، انقلابی و حضور فرد مورد نظر در جریان دفاع مقدس است که به صورت مصاحبه ضبط و پیاده سازی می‌شود.

وی عنوان کرد: پس از اینکه کتاب تاریخ شفاهی آماده سازی، فصل بندی و منتشر شد، می‌تواند به عنوان منبعی برای پژوهشگران دفاع مقدس در پژوهش‌های درخواستی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیر اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: بحمدالله روند ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان اسلام در قم از ماه‌ها قبل آغاز شده و ان‌شاءالله تمامی رزمندگان عزیز از همه اقشار نیرو‌های مسلح در هر درجه و رتبه‌ای و نیز سایر اقشار و گروه‌های مردمی می‌توانند خاطرات خود را با ارتباط با این مدیریت، ثبت و تبدیل به کتاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار