ادامه کوچاندن و غصب منازل عربستانی‌ها برای اجرای طرح‌های «بن سلمان»

اقدام مأموران سعودی در یورش به روستایی در جنوب عربستان و ضرب و شتم اهالی این روستا واکنش کاربران عربستانی را در پی داشت.
کد خبر: ۴۵۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ - 14April 2021

ادامه کوچاندن و غصب منازل عربستانی‌ها برای اجرای طرح‌های «بن سلمان»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاربران عربستانی در توییتر با راه اندازی هشتگ «ازاله تندحة» (برچیدن تندحة) از حمله نیرو‌های امنیتی سعودی به اهالی روستای تندحه و ضرب و شتم آن‌ها خبر دادند.

تندحه روستای در استان «خمیس مشیط» تابع منطقه «عسیر» در جنوب غربی عربستان است که اهالی آن در برابر فشار‌ها و کوچاندن اجباری توسط نیرو‌های امنیتی سعودی مقاومت کرده‌اند.

ویدیو‌های منتشر شده از این روستا نیرو‌های امنیتی سعودی را در کنار بولدزر‌هایی نشان می‌دهد که اهالی اعم از مرد و زن را با ضرب و شتم تعقیب می‌کنند.

در برخی از ویدیو‌ها نیز زنان و مردانی نشان داده می‌شود که از ناحیه سر، بینی و پا دچار مصدومیت شده و افراد حاضر در این ویدیو، محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی را لعن و نفرین می‌کنند. در یکی از این ویدیو‌ها زنی خطاب به بن سلمان می‌گوید: «محمد بن سلمان بس است».

کاربران عربستانی همزمان با هشتگ مذکور و تصاویر حمله به اهالی روستای تندحه از نبود عدالت و بی‌انصافی مقامات سعودی و نبود ساز و کار مشخص جبران تخریب روستا و خانه‌های اهالی تندحه خبر دادند.

کاربری به نام «مرزوق مشعان» در توییتی نوشت: «تن‌ها راه پایان دادن به این گونه تحقیر مردم و مسخره‌بازی‌ها "مردم خواهان سرنگونی رژیم سعودی است».

کاربری دیگر نیز نوشت: «شهروند [عرب]در سرزمین خود آواره نبود مگر بعد از اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و شهروند سعودی هم در دوره «مبس» (مخفف نام محمد بن سلمان) [آواره شد]».

برخی از کاربران نیز از همزمانی حمله و یورش نیرو‌های سعودی به روستای مذکور با آغاز ماه مبارک رمضان ابراز تعجب و خشم کردند. برخی نیز تندحه را فلسطین دوم دانسته و تخریب منازل عربستانی‌ها توسط مأموران سعودی را به تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها تشبیه کردند.

مجتهد، فعال معروف به افشاگر اسرار خاندان سعودی در عربستان نیز اقدام به بازنشر مطلبی کرده که درباره حوادث تندحه افشاگری کرده است.

در این توییت آمده است: «آنچه در ویدیو پایینی اتفاق افتاده از این قرار است؛ مکان: تندحه (شرق خمیس مشیط) زمان: سی‌ام شعبان ۱۴۴۲ مصادف با ۱۲ آوریل ۲۰۲۱. ما در سایه دولت اشغالگر زندگی می‌کنیم. همه این رفتار‌ها و دشمنی با مردم را قطعا از دولت‌های ملی نمی‌بینید. این تروریسم دولتی است که رژیم سعودیِ اشغالگرِ ظالم در برابر گوش و چشم همه جهانیان انجام می‌دهد».

اکانتی دیگر با نام «مجتهد فیدیو» در واکنش به حوادث تندحه نوشت که «تروریسم دولت همچنان ادامه دارد. بعد از الحویطات، دولت سعودی به دنبال برچین روستای تندحه و آواره کردن و کوچاندن اجباری اهالی آن با آغاز ماه رمضان است».

حُویطات اسم منطقه‌ای است در شمال عربستان سعودی متعلق به قبیله الحویطه که سال گذشته کشته شدن شماری از اهالی این منطقه در جریان یورش نیرو‌های سعودی در صدر تیتر اخبار منطقه و غرب قرار گرفت. اهالی این منطقه به زور اسلحه نیرو‌های سعودی مجبور شده بودند خانه‌ها و مناطق خود را برای توسعه طرح بلندپروازانه «نئوم» بن سلمان در شمال ترک کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار