یادداشت/ میثم بشیرنژاد

«کرونا» و مسئولیتی که از ما ساقط نمی‌شود!

سال جدید را در حالی آغاز کردیم که برای چندمین بار برخی از مشاغل و صنوف تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند. بخش عمده‌ای از این وضعیت و شرایط موجود به دلیل رعایت نکردن حق‌الناس است که ما هم در آن سهم داریم و مقصریم.
کد خبر: ۴۵۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸ - 17April 2021

«کرونا» و مسئولیتی که از ما ساقط نمی‌شود!گروه اجتماعی دفاع‌پرس- میثم بشیرنژاد؛ کرونا در آغاز سال جدید دوباره افسار پاره کرد و برای بار چندمین بار چهره وحشتناک خود را نشان داد؛ حتی هشدارهای وزیر بهداشت و بسیاری از مسئولان در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ نیز افاقه نکرد.

وضعیت آبی و سفید برخی از نقاط کشور و بسیاری از شهرها، خیل عظیمی از هموطنان را وسوسه کرد حالا که چندین ماه است قرنطینه را به جان خریده‌اند، فرصت خوبی است که استخوانی سبک کنند و حال و هوایی در آغاز سال جدید عوض کنند؛ غافل از اینکه کرونا هیچگاه با ساز ما کوک نبوده و هر موقع اراده کرده، بی‌شمار جان ستانده است.

واقعیت این است که در یک سال گذشته بسیار از تولید واکسن به دست توانمند متخصصان داخلی صحبت شد و وعده و وعیدهای زیادی هم از سوی مسئولان عنوان شده است. ولی فعلا مردم منتظرند که اگر نتایج خوبی حاصل شده است در عمل ببینند. 

اکنون و در روزهایی که یادآور پاییز تلخ سال گذشته هستیم و با توجه به برخی محدودیت های اعمال شده در روزهای اخیر، آنچه بیش از همه مردم باید به آن توجه داشته باشند، این است که چهار موج کرونا برای تجربه‌ اندوختن کافی است، تا همین الان نزدیک به ۶۶ هزار نفر از هموطنانمان که می توانستند امروز در کنار ما باشند و نفس بکشند و زندگی کنند، از دست دادیم و چند هزار نفر هم امیدی به ماندنشان نیست و بازگو کردنش چقدر تلخ و دردناک است.

آنچه که نباید می‎شد، شد!! و گرفتار موج چهارم شدیم، طی یکی دو ماه اخیر کادر زحمتکش و ارزشمند درمان و سلامت کمی داشتند نفسی تازه می کردند و خود ما هم باور می کردیم که داریم کرونا را ضربه فنی می‌کنیم. اما دریغ که با ندانم کاری عده‌ای این رشته امید هم پنبه شد.

طبق اظهارات مسئولان سازمان جهانی بهداشت ویروس کووید ۱۹ حالا حالاها مهمان ما خواهد بود و فعلا گریزی از آن نیست اما آنچه شایسته است که باید به جد به آن توجه کنیم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که در برخی موارد این روزها کمرنگ شده و گاها برخی ها را بی تفاوت نسبت بدان می‌بینیم!

سال جدید تازه آغاز شده و در همین ابتدا برای بار چندم برخی از مشاغل و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند. یادمان باشد بخش عمده ای از این وضعیت و شرایط موجود، به دلیل رعایت نکردن حق‌الناس است که ما هم در آن سهم داریم و مقصریم.

در ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا و ماه مهربانی هستیم، در این شرایط کمی بیش از گذشته همدیگر را درک کنیم. زندگی کوتاهتر از این است که بخواهیم خدایی نکرده از سر خودخواهی ساز مخالف بزنیم و فقط منافع خودمان را ملاک قرار دهیم. با کمی گذشت و احترام به حریم و حق و حقوق سایر همنوعان و دستگیری و کمک کردن می توان انسانیت را مفهوم دیگری معنا کنیم.

این روزهای سخت قطعا با کمک هم سپری خواهند شد، اما آنها که می توانند نمره قبولی در این آزمون سخت کسب کنند راه خوشبختی و سعادت جادوانه را خریدار شده اند.

بدون تردید با مقداری مراقبت بیشتر و رعایت  دستورالعمل های بهداشتی می‌توان امیدوار باشیم که از این روزها عبور کنیم کما اینکه در بسیاری از بزنگاه ها به خوبی توانسته ایم همت و اتحاد خود را نشان دهیم. 

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار