نگاهی به زندگی شهید «نقی ورزلی»

«نقی ورزلی»  در هفتم آذر ۱۳۳۷ در روستای «گوراب ورزل» از توابع شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود و در ۲۶ فروردین ۱۳۶۷ در عملیات «مرصاد» بعد از مبارزه‌ای بی‌امان با منافقین، مجروح و در حال انتقال به پشت جبهه در جاده «کامیاران» سنندج به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ - 15April 2021

نگاهی به زندگی شهید «نقی ورزلی»/// سلام // عکس مناسب نیست تصویر کشیده شده است/// لطفا عوض کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، به‌مناسبت سالروز شهادت سردار شهید «نقی ورزلی» خلاصه‌ای از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگینامه شهید:

شهید «نقی ورزلی» خشت مسجدی در هفتم آذر ۱۳۳۷ در روستای «گوراب لاکان» شهرستان «رشت» دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز پرورش یافت و با مدرک ماشین ابزار فارغ تحصیل شد.

وی انسانی صبور، مؤمن، متواضع، دلسوز و مهربان بود و برای هدایت و روشنگری جوانان تا آخرین روز‌های حیاتش از هیچ خدمت و تلاشی فرو گذار نبود، و در قبال مسئولیتی که پذیرفته بود نه تنها خود را مسئول و موظف می‌دانست بلکه وظایف دیگران را نیز به آنان متذکر می‌شد.

با شکل گیری سپاه پاسداران رشت به عضویت آن درآمد و ملبس به لباس سبز پوشان نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید و با جان و دل به پاسداری و حراست از نظام نو پای ایران اسلامی و ارزش‌های والای آن همت گماشت.

شهید ورزلی در جمع آوری کمک‌های مردمی و اعزام آن به سوی مناطق غرب و جنوب کشور بسیار کوشید، ولی این فعالیت‌ها و خدمات او را راضی نمی‌کرد؛ به همین علت دل از دیار و کاشانه بربست و بار‌ها برای دفاع از کیان امت اسلامی به جبهه‌های غرب و جنوب کشور عزیمت نمود و ۳۳ ماه از ایام پر برکت عمرش را در میادین رزم، شجاعانه با دشمن بعثی نبرد و مبارزه کرد و عاشقانه ذکر امام حسین (ع) بر لب داشت و کشته شدن در راه حفظ دین اسلام را فیض عظیم می‌دانست.

وی  سر انجام در حالی که جانشین تدارکات لشکر ۱۶ قدس گیلان بود در عملیات «مرصاد» بعد از مبارزه‌ای بی امان با منافقین وطن فروش و ایادی شرق و غرب، از ناحیه دست، پا و شکم مجروح شد و در حال انتقال به پشت جبهه بود که در جاده کامیاران – سنندج، آمبولانس حامل وی دچار سانحه تصادف گردید و بدین گونه این ایثار گر عرصه‌های گوناگون مقاومت و دفاع در راه اعتلای ایران اسلامی به ملاقات معشوق شتافت وهم نوای عرشیان گردید.

پیام شهید:

مسئولین محترم: به حرف‌های مردم گوش بدهید و مراقب نفس خود باشید و شیطان را از خود دور کنید؛ نکند خدای نکرده عملی انجام دهید که رضای خدا در آن نباشد و نظرات متفاوت را تحمل کنید. با هم باشید و حرفی نزنید که باعث رنجش دیگران شود. اختلاف سلیقه‌ها را تحمل کنید و مسئولیتی را که به شما داده اند اگر قادر نیستید انجام دهید کنار بروید و در همه حال خدا را در نظر بگیرید. بدانید عالم محضر خداست و حق را جستجو کنید و اشکالات و انتقادات را بپذیرید و در انتقادات، نظر ات و تحلیل‌ها به دلتان و درونتان مراجعه کنید و از فتنه‌های دشمن خود را حفظ کنید.

وصیت نامه شهید:

بارالها: به حق خودت و به عظمت و جلالت مردم ما را و مسلمانان جهان را در راه مبارزه با کفر جهانی و شیطان درون پیروز فرما.  

پروردگارا: مردم ما را با هم و در کنار هم، یاور و غمخوار هم در این شرایط سخت جهان یاری فرما.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها