طالبان:

آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند/ راه برای هرگونه اقدام باز است

طالبان تعویق چند ماه خروج نیروهای آمریکایی را «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر خواند و هشدار داد که در پی این اقدام راه برای هرگونه اقدام لازم باز است.
کد خبر: ۴۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 16April 2021

آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند/ راه برای هرگونه اقدام لازم باز استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پس از اعلام جدول زمانی جدید آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور)، طالبان تعویق چند ماهه خروج نیرو‌ها از افغانستان را «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر دانست.

این گروه از سازمان ملل و نمایندگان کشور‌ها و سازمان‌هایی که در مراسم امضای این توافقنامه حضور داشتند، خواست تا بر آمریکا فشار بیاورند که بر تعهدات خود در توافقنامه عمل کرده و در تاریخ تعیین‌شده تمام نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کند.

طالبان افزود که تعویق شش ماهه شش هزار نفر از زندانیان این گروه، عدم خروج سران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل، ارتکاب بیش از هزار و ۲۰۰ تخطی از توافقنامه و تعویق چندماهه خروج نیروها‌ی آمریکایی از افغانستان نشان‌دهنده آن است که «به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد و آن‌ها به تعهدات‌شان متعهد نیستند».

طالبان همچنین با هشدار نسبت به از سرگیری حملات علیه نیرو‌های آمریکایی، تصریح کرد: «اکنون اگر از سوی آمریکا از توافقنامه سرپیچی می‌شود، امارت اسلامی اصولاً راه هرگونه اقدام لازم را به روی مجاهدین باز می‌نماید؛ بنابراین مسئولیت عواقب آینده به جهت آمریکایی راجع می‌گردد، نه امارت اسلامی».

این گروه در ادامه نیز از آمریکا و دیگر کشور‌های خارجی خواست تا هرچه زودتر نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کنند و تأکید کرد: ما به هیچ‌صورت از داعیه استقلال کامل و اقامه نظام خالص اسلامی منصرف نمی‌شویم و پس از پایان مکمل و یقینی اِشغال، به میان آمدن راه حل مسالمت‌آمیز معضل افغانستان، متعهد هستیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار