خطیب جمعه مشهد:

اعتماد به آمریکا مصداق ضعف ایمان است

حجت‎الاسلام فرزانه اعتماد کردن به امضای دشمن را نشانه ضعف ایمان برشمرد و گفت: هنوز افرادی هستند که به دشمن امید دارند؛ ان‌شاءالله که این افراد دچار کم‎فهمی باشند؛ چراکه اگر عمدی در کار باشد، قطعاً مصداق عینی خیانت است.
کد خبر: ۴۵۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ - 16April 2021

اعتماد به آمریکا مصداق ضعف ایمان است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‎الاسلام «محمدباقر فرزانه» امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در بین نمازگزاران و زائران حرم رضوی، اظهار داشت: آحاد مردم باید کرونا را جدی بگیرند و هیچ‌کس خود را مصون از ابتلا نداند.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کرونا و اقسام جهش‌یافته آن که با سهل‌انگاری برخی مسئولان دوباره در کشور اوج گرفت، این خطر را ایجاد کرده است که فقط در پیک چهارم، به اندازه سه پیک گذشته از ملت ما تلفات بگیرد؛ بنابراین سعی بر این است که حتی خطبه‌ها از این به بعد کوتاه و مختصر خوانده شود تا به پیشگیری از انتقال زنجیره ویروس منحوس کرونا کمک کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند متعال چنین مقدر کرده است که انسان در سه ماه طلایی رجب، شعبان و رمضان از تمام گناهان پاک شود. این ایام پرفیض از آن جهت فضیلت مضاعف دارد که می‌تواند هم ذات انسان را از گناهان پاک کند و هم زمینه پیشگیری از ابتلا به وسوسه‌های جدید را در ایام دیگر سال ایجاد کند.

وی ادامه داد: وقتی به معنویت و تقوا مسلح باشیم، شیطان و شیطان‌صفتان نمی‌توانند در ما نفوذی داشته باشند؛ بنابراین از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق بهره‌گیری هرچه بیشتر از نعمات این ایام عزیز را به ما عنایت کند.

حجت‌الاسلام فرزانه تصریح کرد: از خرداد سال 1342 تاکنون، هیچ روزی در تاریخ این کشور نبوده است که دشمن ما علیه این نهضت دشمنی و توطئه نکرده باشد؛ بنابراین کارنامه آن‌ها امروز سیاه‌تر از هر زمان دیگری در برابر ما مفتوح است.

وی با اشاره به آن دسته از مصادیق اعتقادات ملت ایران که در نظام جهانی به مثابه گناه نابخشودنی تلقی می‌شود، گفت: ما معتقد به «لا اله الا الله» هستیم و نگرش وحدانی را حتی در حکومت‌داری و سیاست هم دخیل کرده‌ایم. ملت ایران مخالف انحصارطلبی اقشار سرمایه‌دار است و فقط خداوند متعال، ائمه اطهار (ع) و نزدیک‌ترین افراد به آن‌ها را شایسته حاکمیت بر جامعه می‌داند.

امام جمعه مشهد ابراز داشت: این موارد از اعتقادات الهی ملت ایران است؛ اما در منطق نظام شرک‌آلود جهان استکبار به مثابه گناهی نابخشودنی تلقی می‌شود و ملتی که چنین باورهایی داشته باشد، باید با تهاجم نظامی، تحریم‌های ظالمانه و انواع و اقسام توطئه‌ها سرکوب شود.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه حمایت از محرومان و مستضعفان یکی از ایدئولوژی‌های مبنایی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: برای ملت ایران، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از هموطنان کم‌بضاعت با حمایت از مظلومان یمن و کودکان فلسطینی تفاوتی ندارد و همان منطقی که در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر کودک‎کشان سعودی و صهیونیست را سر می‌دهد، در ایام دیگر سال برای تدارک بسته‌های معیشتی برای محرومان جامعه تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: گناه بزرگ ملت ما در چشم آمریکایی‌ها و نظام سلطه، این است که سازش نمی‌کنیم و در برابر تحمیل‌های زورگویان عالم، ایستاده‌ایم. ملت ما در 42 سال گذشته دشمن خود را شناخته است و می‌داند که اگر یک ‌لحظه از دشمن غفلت شود، نفوذ اتفاق می‌افتد و جامعه ضربه می‌خورد.

امام جمعه مشهد متذکر شد: در این شرایط هنوز افرادی هستند که به دشمن امید دارند و به امضای او اعتماد می‌کنند. چنین تفکراتی از ضعف ایمان و بی‌اعتمادی به وعده‌های الهی است. ان‌شاءالله که این افراد دچار کم فهمی باشند؛ چراکه اگر عمدی در کار باشد، قطعاً مصداق عینی خیانت است.

وی ابراز امیدواری کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که همه گمراهان هدایت شوند و اراده تبعیت از ولایت در همه ما تقویت شود تا شرمنده شهیدان‌مان نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها