نماینده ولی فقیه در مازندران:

مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است/ مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: نباید به دشمن تنفس بدهیم چرا که مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است و نباید طولانی شود.
کد خبر: ۴۵۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 16April 2021

مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است/ مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های مجازی این هفته با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کسانی که معذور نیستند باید به فریضه روزه توجه کنند و بهترین مهمانی بندگان خدا روزه داشتن و روزه گرفتن است تا از مواهب و رزق و روزی معنوی پذیرایی شوند.

وی بر رعایت تقوای الهی در ماه مبارک تأکید کرد و گفت: اگر باتقوا باشیم از عهده ادب، آداب و احترام به ماه رمضان، میزبان آن و روزه برخواهیم آمد.

محمدی لائینی با بیان اینکه امام علی (ع) در خطبه جمعه در توصیف پیغمبر اکرم (ص) مخاطبان پیغمبر و جامعه هدف را مشخص می‌کند، تصریح کرد: مخاطب پیغمبر و جامعه هدف تمام بشریت در گستره زمان و مکان است و گستردگی رسالتش بی‌نظیر است.

امام جمعه ساری ادامه داد: غایت و هدف بعثت پیغمبر رحمت الهی برای بشریت است و خلقت بشر برای رسیدن به فیوضات الهی است.

محمدی لائینی به حرمت و ارزش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هر چیزی به قرآن انتساب پیدا کند حرمت و قداست پیدا می‌کند و باید خودمان را به قرآن منتسب کنیم و این انتساب مبارک است.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر قرآن وارد دل و جان انسان شود انسان متحول می‌شود و با تحول انسان دنیا هم متحول و قرآنی می‌شود.

محمدی لائینی بیان کرد: دل ظرف خداوند است و خداوند دل پاکتر و پاکیزه‌تر از گناه و باغیرت دینی و مهربان نسبت به مردم را بیشتر دوست دارد.

امام جمعه ساری با اشاره به رحلت متکلم کبیر، فقیه و عالم شیخ مفید گفت: در کتاب این عالم ربانی آمده است، ماه مبارک رمضان بزرگ و برترین همه ماه‌ها است و در واقع ماه آغاز سال معنوی و عرفانی است.

وی با اشاره به در پیش بودن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی گفت: ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و در همه عرصه‌های حوزه امنیت ایثار و فداکاری‌های فراوانی داشته‌اند.

محمدی لائینی افزود: روزه گرفتن صبر می‌خواهد و باید به سختی عبادت صبر کنیم تا به آسانی دنیا و آخرت برسیم.

شرایط کرونایی نباید به بستر فرهنگ دینی آسیب برساند

وی با بیان اینکه زمین را باید پاک نگه داریم و پسماند‌ها معضلی برای مازندران شده و آلودگی خاک، آب‌های زیرزمینی و هوا را در پی دارد و زیبنده زمین پاک نیست، گفت: زمین خدا را باید از آلودگی‌های ظاهری و گناه پاک داشته باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سالروز انقلاب فرهنگی و بیان اینکه، امام (ره) فرمود ما از حصر اقتصادی و دخالت نظامی نمی‌ترسیم و چیزی که ما را می‌ترساند وابستگی فرهنگی است، اظهار داشت: مسئله فرهنگ بسیار مسئله مهمی است چرا که جنگ اول دشمن جنگ فرهنگی است و نباید بگذاریم فرهنگ بی‌دینی و سکولار و غرب ناهماهنگ با فرهنگ دینی در درون خانواده‌ها رسوخ پیدا کند و باید مروج فرهنگ خدا و پیغمبر، فرهنگ ارزش‌های اسلامی، حماسه و ایثار و شهادت باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی نباید به بستر فرهنگ دینی که خاستگاه و زادگاه و پرورشگاه انسان‌های وارسته اهل حماسه و ایثار و فداکاری است، کمترین آسیب برساند، گفت: از مسئولین تقاضا داریم اجازه بدهند در ماه مبارک محافل دینی و مذهبی با رعایت دقیق دستورالعمل‌ها در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود.

مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است

محمدی لائینی با اشاره به شعار «تولید، پشتیبتانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اظهار کرد: مسئولین و مردم شعار سال را جدی بگیرند و اجازه ندهیم صنایع و مراکز تولیدی و کشاورزی که با ناکارآمدی داخلی، رانت خواری‌ها، سوءاستفاده‌ها، قاچاق، واردات بی‌رویه و طمع‌های بی‌پایان به زمین خورده است، همینطور باقی بماند و باید احیا و فعال شوند و به فرموده مقام معظم رهبری ایران به شرط مدیریت قوی می‌تواند شکوفاترین اقتصاد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیاز به مذاکرات برجام نبود چرا که شاهد تحریم‌های جدیدی در اثنای مذاکره بودیم و نطنز چند بار مورد هدف حملات دشمن قرار گرفت، گفت: دشمنی که در حال تخریب و بدعهدی است نیازی به مذاکره ندارد. به فرموده مقام معظم رهبری اول باید همه تحریم‌ها برداشته شود و سپس راستی‌آزمایی صورت گیرد و بهترین خواسته و سیاست همین است.

محمدی لائینی ادامه داد: نباید به دشمن تنفس بدهیم و دشمن را وارد میدان کنیم چرا که مذاکره فرسایشی به نفع دشمن است و مذاکره نباید طولانی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار