در اقدامی متقابل؛

لاوروف: ۸ مقام آمریکایی را تحریم می‌کنیم/ اخراج ۱۰ دیپلمات واشنگتن

وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی در واکنش به تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد: هشت مقام آمریکایی در لیست تحریم های روسیه قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۵۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ - 16April 2021

لاوروف: ۸ مقام آمریکایی را تحریم می‌کنیم/ اخراج ۱۰ دیپلمات واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی در واکنش به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو اعلام کرد: هشت مقام آمریکایی در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت که ۱۰ دیپلمات آمریکایی از کشورش اخراج خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در واکنش به اقدام واشنگتن، ما هم پیشنهاد می‌دهیم ۱۰ دیپلمات ایالات متحده در روسیه، کشور مان را تَرک کنند.

لاوروف در ادامه اضافه کرد: مسکو فعالیت نهادهای آمریکایی که در سیاست روسیه مداخله می کنند را متوقف می‌کند. همچنین، مسکو امکان دیدار پوتین و بایدن را نیز بررسی خواهد کرد.

دولت آمریکا دیروز پنجشنبه با اعلام تحریم‌های جدید مالی و بانکی خود علیه روسیه ۱۰ دیپلمات روس را از دفتر دیپلماتیک روسیه در واشنگتن اخراج کرد.

این تحریم‌ها براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا اعمال شده و ۳۲ نهاد و شخص به علاوه ۶ شرکت بخش فناوری روسیه را به دلیل دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و حملات هکری، از جمله حادثه بادهای خورشیدی (SolarWinds) هدف قرار داده است.

۳۲ نهاد و افراد تعیین شده به دلیل مشارکت احتمالی در تلاش‌های دولت روسیه برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده و سایر اقدامات ضد اطلاعاتی، هدف قرار گرفته‌اند.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار