یورش مزدوران آل سعود در «تعز» خنثی شد

منابع یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یورش نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی را در تعز دفع کردند و علاوه بر کشته و زخمی کردن شمار زیادی از آن‌ها، بقیه را به محاصره خود درآوردند.
کد خبر: ۴۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ - 17April 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، منابع یمنی از ادامه حملات هوایی به مناطق مختلف یمن خبر دادند.

جنگنده‌های سعودی مناطقی از از استان‌های صعده، الجوف و مارب را بمباران کردند.

از سوی دیگر منابع یمنی از ۲۱۹ مورد نقض آتش بس در الحدیده در غرب یمن طی ساعات گذشته خبر دادند که شامل تحکیم استحکامات جنگی و پرواز‌های جاسوسی و نیز حملات با توپخانه و آتشبار‌های مختلف بوده است.

یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یورش نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی را در جبهه «الطویر» در «الکدحه» در استان تعز درهم شکستند.

این منبع بیان کرد: در جریان دفع یورش دشمن، شمار زیادی از مزدوران آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

منبع یمنی اعلام کرد: اجساد زیادی که بر روی زمین افتاده‌اند به چشم می‌خورد. شماری از مزدوران به محاصره درآمده و بقیه هم پا به فرار گذاشتند.

«عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن با اشاره به موضع گیری‌های سازمان ملل در همسویی با متجاوزان تاکید کرد که این نشان دهنده مشارکت سازمان ملل در راهزنی کشتی‌های حامل سوخت یمنی‌هاست.

وی اعلام کرد: راهزنی کشتی‌های حامل سوخت از سوی دشمن به سرکردگی آمریکا با پوشش سازمان ملل ادامه دارد و از اوایل سال جاری میلادی تاکنون فقط یک کشتی حامل دیزل به بندر الحدیده وارد شده است یعنی ۶.۵ درصد از نیاز فعلی در شرایط طبیعی.

الاضرعی بیان کرد: دولت آمریکا اخیرا منکر توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن شد و گزارش سازمان ملل به شورای امنیت بسیار گمراه کننده بود و مسائل انسانی شامل سوخت و فرودگاه بین المللی را به پرونده‌های سایسی و نظامی مرتبط کرده است.

مدیر اجرایی شرکت نفت یمن اظهار داشت: زندگی ۲۶ میلیون یمنی در نتیجه ادامه راهزنی دریایی و توقیف کشتی‌های حامل سوخت ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده با وجود داشتن مجوز سازمان ملل، در معرض خطر قرار دارد.

وی گفت: کشتی‌های توقیف شده مورد بازرسی طبق توافق سوئد قرار گرفته‌اند و مجوز سازمان ملل گرفته‌اند با این وجود مورد راهزنی دریایی قرار گرفته و مانع از ورود آن‌ها به بندر الحدیده می‌شوند و موانع و کارشکنی در مسیر ورود این کشتی‌های حامل سوخت وجود دارد.

الاضرعی تاکید کرد: «مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل در امور یمن باید قانون دریا‌ها سازمان ملل را مورد توجه قرار دهد. همچنین همه کشور‌ها باید توان تلاش خود را برای توقف دزدی دریایی هرکشوری در دنیا به کار گیرند. نه تنها همکاری هیچ کشوری را ندیده‌ایم بلکه شاهد مشارکت سازمان ملل در راهزنی دریایی هستیم.

وی سازمان ملل و ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا را مسئول اوضاع کنونی یمن دانست.

از سوی دیگر شرکت نفت یمن هم با صدور بیانیه‌ای به شدت راهزنی دریایی و توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن و نقض متوالی قوانین بین المللی و انسانی را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین سکوت شرم آور جامعه جهانی در قبال جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن محکوم شده است و سازمان ملل و کشور‌های این ائتلاف مسئول ادامه اقدامات و جنایات علیه یمن و یمنی‌ها، قلمداد شده است.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار