مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان مطرح کرد؛

دفاع مقدس قله افتخار انقلاب اسلامی ایران

سرهنگ سلامی گفت: دفاع مقدس، قله ارزش‌ها و افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 17April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «سید محمد شادمهر» مدیرکل امور شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های شبکه بانکی در برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امیدواریم بانک‌های استان در سال 1400 همانند چهلمین سالگرد دفاع مقدس در  ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت نقش برجسته ای داشته باشند.

سلامی دفاع مقدس را به عنوان قله ارزش ها و افتخارات انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود:  آنانی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، انسان های وارسته ای بودند که با ایثار و از خودگذشتگی از ارزش های دینی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کردند و با تقدیم جان خویش، بزرگ ترین حماسه ها را به نام خود خلق و اسم و یاد خود را برای همیشه در تاریخ جاودانه کردند.

 وی با بیان این که  دفاع مقدس چهل سالگی خود را با عزت، اقتدار، حفظ ارزش ها، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان پشت سر گذاشت. تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس یادآور حماسه های بزرگی بود که به همت جوانان این کشور به وجود آمد و عزت و سربلندی، اقتدار، امنیت امروز ما مرهون مجاهدت های جوانان دیروز است.

سلامی با بیان این که مستندسازی دوران دفاع مقدس یک راهبرد بسیار مهم برای انتقال تجربیات به جامعه امروز است، افزود: نقش بانک ها در دفاع مقدس بسیار  حائز اهمیت است  و انتظار می رود با جمع آوری اسناد و تدوین عملکرد بانک ها در دفاع مقدس، سند افتخار شبکه  بانکی استان در دوران دفاع مقدس مستندسازی شود.  

 وی با بیان این که دستورالعمل استانی گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت سال1400  از سوی استاندار  سمنان به  کلیه دستگاههای اجرایی و بانک های استان سمنان ابلاغ شده است، ادامه داد: بانک ها و شبکه  بانکی استان سمنان متناسبت  با  برنامه های چهل گانه دفاع مقدس و مقاومت سال 1400 برنامه ریزی و تولید محتوای مجازی و فرهنگی داشته باشند.

«سید محمد شادمهر» مدیرکل امور شعب بانک ملی و دبیر شواری هماهنگی بانک های استان سمنان، کار دفاع مقدس را کار دلی و برگرفته از عشق به انقلاب و ارزش های دفاع مقدس عنوان نمود و از تلاش های کارکنان بانکها در جبهه اقتصادی به عنوان اقدامی ایثارگرانه یادکرد.

 وی گفت: امیدواریم در سال 1400 شبکه بانکی فعالیت های و اقدامات موثری فرهنگی را جهت نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا نماید.

در این دیدار پیرامون برگزاری دوره آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس کارکنان بانک ها، تجلیل از رزمندگان  و ایثارگران بانک ها، برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت شهدای گمنام، استفاده از ظرفیت خیرین در تکمیل  یادمان شهدای گمنام و جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و  ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها