نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس:

ایران از افزایش سطح روابط با کشور‌های منطقه استقبال می‌کند/ تأمین امنیت خلیج فارس در گرو تعامل با همسایگان

اصغری گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه رایزنی برای افزایش روابط با کشور‌های حوزه خلیج فارس استقبال می‌کند.
کد خبر: ۴۵۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 17April 2021

ایران از افزایش سطح روابط با کشور‌های منطقه استقبال می‌کند/تامین امنیت خلیج فارس در گرو تعامل با همسایگان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمدحسن اصغری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در رابطه با درخواست قطر برای برگزاری گفت‌وگوی کشور‌های عربی خلیج‌ فارس با ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: تهران مشترکات زیادی تاریخی و فرهنگی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد و در این میان دشمنان مشترکی نیز دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند ‌است سطح روابطش در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشور‌های منطقه را افزایش دهد لذا از هرگونه رایزنی برای افزایش روابط با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که امروزه رژیم صهیونیستی از هرگونه افزایش سطح روابط میان ایران و کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس هراس دارد و در این راستا تلاش‌های زیادی برای تفرقه‌افکنی می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک امنیت منطقه در گرو همکاری و تعامل همه کشور‌هاست لذا هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد قدرت‌های فرا منطقه‌ای بخواهد سبب ناامنی در منطقه خصوصاً خلیج‌ فارس شوند.  

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر چندی پیش‌گفته بود: «خواهان بازگشت آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای و سپس شکل دادن به اساس و پایه گفت‌وگو‌های منطق‌های میان ایران و کشور‌های منطقه هستیم. ما در ارتباط مستمر با دولت ایران هستیم و رایزنی‌ها میان دو کشور چه برای ایجاد یک فضای مثبت در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای و هم‌چنین آغاز گفت‌وگو‌های منطق‌های ادامه دارد و لزوم گفت‌وگو‌های منطق‌های مسئله‌ای است که امیر قطر بار‌ها در نشست‌های جهانی بر اهمیت آن تأکید کرده است.»

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار