بیانیه اداره‏‏‏‎‌کل حفظ آثار دفاع مقدس تهران به مناسبت روز ارتش؛

ارتش، سپاه و بسیج بازوان قدرتمند ولایت هستند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به‌مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 17April 2021

//به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان تهران به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری: «ارتش امروز، یک ارتش منظم، محکم، منضبط و با تجهیزات عالی است».

۲۹ فروردین، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است.

همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان خانواده‌های مسلمان و اغلب مستضعف ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه همصدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخاست و به صفوف ملت پیوست.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی «ره» هوشمندانه پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمام‌تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

ایشان در این پیام یادآور شدند و اعلام نمودند تا ارتش در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و مرز‌های کشور اعلام نمایند. با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی «ره» درسال ۱۳۵۸ ارتش تولدی نو یافت و «ارتش جمهوری اسلامی ایران» پا به عرصه وجود گذاشت.

هشت سال دفاع مقدس مصداق بارز نقش‌آفرینی‌های حیاتی و سرنوشت‌ساز ارتش و حضور فداکارانه و شجاعانه در دفاع از میهن اسلامی به شمار می‌رود که نکات عبرت‌انگیزی را برای نسل‌های امروز و فردای این سازمان نظامی و مکتبی و بلکه آحاد ملت ایران متجلی ساخته و با وحدت و همدلی دائمی بین ارتش و سپاه و بسیج به عنوان بازوان قدرتمند مقام ولایت و مولفه‌های بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور عامل تقویت اعتماد به نفس ملی و موجب استیصال و عصبانیت نظام استکبار و جبهه متحد ضد انقلاب شده است.

وحدت مثال زدنی در دوران پرافتخار دفاع مقدس در همکاری نزدیک و هماهنگ نیرو‌های مسلح تجلی یافت که نقطه عطفی تاریخی و ماندگار در خاطره ملت باقی است که باید به آن ارج نهاده و همواره بایستی بر آن تاکید داشته باشیم.

‌دستاورد‌های فاخر ارتش و نیرو‌های مسلح در حوزه‌های دفاعی و نظامی و دستیابی به پیشرفت‌ها و فن‌آوری‌های روز و تحول، پویایی و سازماندهی نوین، مدرن و متناسب با تهدیدات و الزامات مأموریتی در نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی‌ که نماد قدرت بازدارندگی کشور محسوب می‌شود، اقتدار، صلابت و عظمت حیرت‌آور امروز نظام و موفقیت‌های ممتاز و تاثیرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن مرهون فداکاری و مجاهدت ملت ایران به ویژه نیرو‌های مسلح، ارتش مؤمن و سایر نیرو‌های مسلح غیرتمند و نیز مجاهدان عرصه صنعت دفاعی و نظامی کشور است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران در پایان این بیانیه با گرامیداشت «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» و تبریک فرخنده روز ۲۹ فروردین، به ارتشیانِ سلحشورِ حماسه‌سازِ رزم‌آور و خانواده‌های صبور و گرامی این عزیزان و تجلیل از مقام شامخ شهیدان والامقام و ایثارگران سرافراز کشور به‌ویژه در ارتش جمهوری اسلامی، از مجاهدت‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی دلاورمردان خستگی‌ناپذیر وسخت‌کوش این نهاد عظیم، تقدیر و تشکر و با امید تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، توفیقات روزافزون و کسب افتخارات ملی و جهانی فرزندانِ غیورِ ملتِ قهرمانِ ایران در ارتش مکتبی، معنوی و مردمی ایران را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار