مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم عنوان کرد؛

انتشار فصلنامه تخصصی «مکتب دفاعی اسلام»/ هدف‌گذاری برای تأسیس «دانشگاه جهاد و مقاومت»

حجت‌الاسلام لقمانپور با تاکید بر ضرورت تقویت بعد علمی فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در همین راستا فصلنامه تخصصی مکتب دفاعی اسلام در قم منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ - 17April 2021

ضرورت تقویت بعد علمی فرهنگ ایثار و شهادت/ فصلنامه تخصصی «مکتب دفاعی اسلام» منتشر می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» در دیدار با آیت‌الله «محمدمهدی شب‌زنده‌دار» عضو فقهای شورای نگهبان با تشریح ساختار هیأت امنا و اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقدس اظهار داشت: سازمان‌های حفظ آثار روحانیت، زنان، اسناد و مدارک، پیشکسوتان، هنری و سینمایی، ادبیات و تاریخ و آموزش و پژوهش زیر نظر این بنیاد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یک رشته کاردانی، دو رشته کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری که مصوبه وزارت علوم را دارد در گرایش‌های روان‌شناسی، روایتگری و جامعه‌شناسی هم‌اکنون یا در حال فعالیت هستند و یا اینکه این رشته‌ها در آینده راه‌اندازی می‌شوند.

لقمانپور ادامه داد: قم اولین استانی است که رشته کاردانی امور فرهنگی موزه و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس را راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با حوزه‌های علمیه امضا شده، طلاب، علاوه بر تاریخ اسلام و انقلاب، تاریخ دفاع مقدس را نیز می‌گذرانند و به دنبال آن هستیم که در همه استان‌ها، مراکز تخصصی جهاد و شهادت ایجاد شود.

لقمانپور تصریح کرد: در تمامی استان‌ها شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زیر نظر استاندار فعالیت می‌کند و در قم نیز این شورا وظایف پیگیری، سیاست‌گذاری، حمایت، هدایت، پشتیبانی و نظارت امور مربوط به دفاع مقدس را بر عهده دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در موزه قم در آینده نزدیک، عنوان کرد: اسناد و مدارک نقش‌آفرینی علما و مراجع عظام در دوران انقلاب و دفاع مقدس در حال جمع آوری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: تا به حال ۱۵ جلد از موسوعه جهاد و مقاومت و مباحث آیات و روایات جهاد و شهادت منتشر و خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقدیم شده است.

وی با اشاره به اخذ مجوز انتشار فصلنامه تخصصی مکتب دفاعی اسلام ادامه داد: ان‌شاءالله در سال جاری انتشار این مجله به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم آغاز می‌شود که اقدامی در راستای تقویت بعد علمی موضوع ایثار و شهادت خواهد بود.

لقمانپور تاکید کرد: همان‌گونه که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای جبهه مقاومت از لحاظ نظامی کادرسازی کرد، ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با دفاع مقدس نیز کادرسازی علمی برای جبهه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به جایگاه علمی دارد و در این راستا در صدد هستیم تا پس از اخذ مجوز‌های لازم، دانشگاه جهاد و مقاومت را نیز راه اندازی کنیم.

وی برپایی دومین همایش تجلیل از طلاب رزمنده و همچنین ایجاد دهکده مقاومت در محوطه موزه انقلاب و دفاع مقدس قم را نیز بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار