مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

ارتش در دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز است

سرهنگ کریمی گفت: امروز به برکت وجود انقلاب اسلامی، ارتش یکی از نیرو‌های پیشگام و پیشتاز در دفاع از انقلاب و حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ - 17April 2021

ارتش با تاسی از فرهنگ انقلابی و جهادی یک کارنامه درخشان دارد

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش ابتکار حضرت امام (ره) برای استحکام رابطه ارتش با ملت ایران بود و به‌عنوان روز حیات ارتش مطرح است. این نام‌گذاری نشان از نقش مهم و اهمیت ارتش در نظام اسلامی و دفاع از کشور دارد.

وی افزود: امروز به برکت وجود انقلاب اسلامی ارتش یکی از نیروهای پیشگام و پیشتاز در دفاع از انقلاب و حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و ارتش با تأسی از فرهنگ انقلابی و جهادی کارنامه‌ای درخشان دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن نیروهای قدرتمند و وفادار به انقلاب همچون زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی در طول این سال‌ها منشأ خدمات گسترده به ملت و نظام اسلامی بوده و با مجاهدت‌های خالصانه خود، حماسه‌های ماندگاری خلق کرده است.

وی بیان کرد: نقش‌آفرینی ارتش در طول ۴۲ سال گذشته در صحنه های مختلف نشان‌دهنده آمادگی این نیروی خدوم در برابر حوادث مختلف است و ارتش در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ملت ایران آماده هرگونه مجاهدت است.

کریمی با بیان اینکه امروز به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و جانفشانی های ارتشیان غیور ایران اسلامی ارتش با رویکرد معنوی، استکبارستیزی، انقلابی ، جهادی و پرقدرت در صحنه حضور دارد، گفت: ارتش امروز پا در رکاب فرمانده معظم کل قوا و دست در دست سایر نیروهای مسلح آماده جانفشانی در راه اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به شهدای ارتشی استان مرکزی بیان کرد: وجود بیش از ۱۴۰۰ شهید ارتش در استان مرکزی نشان از نقش و عملکرد بسیار چشمگیر ارتش در دفاع مقدس است و استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده که هرکدام حماسه‌هایی ماندگار در دفاع مقدس خلق کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید ارتشی در شهریور سال ۹۸ در اراک برگزار شد که در کنار این اجلاسیه اقدامات ماندگاری برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ارتشی در استان نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهید والامقام «قاسم جلیلوند» که از بزرگمردان و فرماندهان شایسته و ولایتمدار ارتش انقلابی در استان بود را گرامی می‌داریم؛ ایشان به حق یکی از سرمایه های ارزشمند استان مرکزی و کشور بود که در عمر خدمتی خود خدمات ارزنده و شایسته ای به ماندگار گذاشتند و امیدواریم جوانان بتوانند از این الگوی کامل، بهتر استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها