وصیت‌نامه شهید سعید شهبازی؛

جنگیدن در راه خدا را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهم

شهید سعید شهبازی در وصیت‌نامه خود آورده است: پدر و مادر! من با آگاهی و اعتقاد به جبهه می‌روم و امیدوارم که نگران بنده نباشید؛ چون با دشمنان خدا می‌جنگم و سرباز اسلام هستم و من جبهه و جنگیدن در راه خدا را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهم.
کد خبر: ۴۵۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 17April 2021

جنگیدن در راه خدا را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهم

 به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد،  «سعید شهبازی» در تاریخ سی‌ام مهرماه 1350 در روستای گاوکش علیاء (شهرستان دلفان) در خانواده‌ای  مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود.

بعد از طفولیت وارد دبستان شد و دوران ابتدایی را با موفقیت سپری کرد. با وجود سن کم  و جثه کوچکش همکاری خوب و پرتلاش در امر کشاورزی و دام‌پروری برای خانواده‌اش محسوب می‌شد و چون پسر بزرگ خانواده بود از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود.

اما شوق به معارف الهی و تبلیغ‌های موثر و آموزنده روحانی شهید حاج علیرضا قاسم‌پور، سعید و سایر جوانان روستا را به کانون‌های علم‌اندوزی حوزه علمیه راهنمایی کرد.

شهید شهبازی با عشق و علاقه‌ای فراوان از پدرش خواست تا او را به حوزه علمیه نورآباد معرفی و ثبت نام کند و پدر نیز خواسته او را پذیرفت، چون در روحیه اش دیده بود که چگونه به انجام واجبات و ترک محرمات از جمله نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و… همت می‌گمارد.

بعضی مواقع بستگان و سایرین را به تقوا و پرهیزکاری دعوت می‌کرد. خصوصیات بارز وی تدین، خوش خلقی، متانت، صداقت، اطاعت از امام (ره)  و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

اواخر سال ۱۳۶۴ از طرف حوزه علمیه جهت زیارت حرم مطهر حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس اعزام شد. در اوایل سال ۱۳۶۵ پدرش یکی از دختران فامیل را به نامزدی او درآورد؛ لیکن سعید بلافاصله خواستار اعزام به جبهه‌های نبرد شد. او گفت که در مشهد ندایی او را به جبهه فراخوانده است.

هرچند که خانواده قصد داشتند مراسم عروسی او را در همان ابتدای ازدواجش برگزار کنند، ولی وی جبهه را بر مراسم عروسی ترجیح داد و به اتفاق عده‌ای دیگر از اهالی روستا به جبهه اعزام شد.

روحیه مذهبی همراه با معرفت شهید باعث شد که ندای حسینی پیر جماران حضرت امام خمینی (ره) را عاشقانه لبیک گفته و به جبهه‌های حق علیه باطل بشتابد.

سرانجام در منطقه عملیاتی حاج عمران گذرگاه عاشقان و عارفان از جان گذشته در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ بر اثر اصابت گلوله سنگین توپ دشمن، به سنگر شماره هفت مقابل تپه شهداء، به آسمان هفتم عروج کرد و گام در وادی وصال و سعادت و سلامت نهاد، سعادت ابدی نصیبش شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و شاید راز آن که پدرش نام سعید بر او نهاد، همان سعادت و کمال پسر بود که عارفانه جانش را در راه معبود اهداء کرد.

پیکر پاکش بر روی دستان مردم انقلابی و شهیدپرور روستای گاوکش علیا تشییع و در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای گاوکش به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه طلبه شهید سعید شهبازی

والذین جاهدوا فینا لتهدینهم سبلنا؛ کسانی که در راه ما جهاد می‌کنند از راه‌هایی آن‌ها را هدایت می‌کنیم.

با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و با سلام و درود برشهیدان صدراسلام تاکنون از کربلا تا ایران. در روز قیامت فرشتگان مرحباگویان به استقبال مجاهدین راه خدا با شمشیر بخون آویخته از درب مخصوص «باب المجاهدین» وارد بهشت می‌شوند، می‌روند و هر آنکه جهاد در راه خدا را به همراه امام عدل را ترک کند لباس خواری و ذلت پوشیده و در زندگی تنگدست و نیازمند گردد و دینش از بین برود.

پدرم هرکه در وقت مرگ، وصیت خود را کامل نکند در مروت او نقصانی وجود دارد و به شفاعت نائل نشود. مادر مهربانم مواظب باش کار امروز را به فردا میانداز.

پدر و مادر! من با آگاهی و اعتقاد به جبهه می‌روم و امیدوارم که نگران بنده نباشید، چون با دشمنان خدا می‌جنگم و سرباز اسلام هستم و من جبهه و جنگیدن در راه خدا را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهم برای من ناراحت نباشید و به عبادت و تقوا و نماز خود پایدار وفادار باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها