نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

انقلابی بودن و انقلابی ماندن از اصول مهم حوزه علمیه خواهران است

حجت‌الاسلام «شاهرخی» انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از مسائل و اصول مهم حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: باید دشمن‌شناس باشیم و با حضور در میدان و عرصه‌های مورد نیاز نظام اسلامی، همیشه آماده فداکاری باشیم.
کد خبر: ۴۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ - 18April 2021

انقلابی بودن و انقلابی ماندن از اصول مهم حوزه علمیه خواهران است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم  تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استان لرستان از دیرباز تاکنون خاستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی بوده است که برخی از آن‌ها همچون آیت‌الله «بروجردی» شهرتی فراتر از مرزهای کشور دارند.

وی افزود: وجود انسان‌های فرهیخته، عارف و زاهد در استان لرستان که با گذشت ده‌ها سال، نام و رفتارشان برای نسلی که آن‌ها را ندیده‌اند، تاثیرگذار است، برای همه درس‌آموز و وظیفه روحانیت را سخت‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: روحانیت فرهیخته استان لرستان در گذشته در ارتقاء فرهنگ دینی، تلاش و مجاهدت کرده و سختی‌ها و دشواری‌های زیادی جهت تبلیغ دین پشت سر گذاشته‌اند.

وی با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش کمی  و کیفی پیدا کرده‌اند، گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن را از مسائل و اصول مهم حوزه‌های علمیه خواهران است و خوشبختاته حوزه‌های علمیه خواهران جهت تعلیم و تربیت خواهرانی دین‌شناس، توانمند در تبلیغ آموزه‌های دینی و معترف عصمت و طهارت (ع) بسیار فعال و موفق عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شاهرخی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکید بر اخلاق و معنویت در گام دوم انقلاب بیش از گذشته است، رسالت حوزه‌های علمیه خواهران رسالتی دشوار و سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه  تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات علی‌رغم اینکه در تسهیل زندگی مردم تاثیر گذار است؛ ولی چنانچه در مسیر درست استفاده نشود، سبب انحطاط بشریت می‌شود؛ در همین راستا دین، معنویت و اخلاق می‌تواند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی را به مردم نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه امروزه باید با خرد جمعی و همدلی استفاده از تکنولوژی، اختراعات و اکتشافات  را در مسیر صحیح قرار بدهیم، اظهار داشت: طبیعی  است که در حوزه‌های علمیه خواهران مدتی را به تعلم در مسائل آموزشی و پژوهشی سپری و دوره‌های مشخصی را طی می‌کنند؛ ولی وقتی وارد اجتماع می‌شوند، باید به‌عنوان الگو در اجتماع حاضر شوند.

وی افزود: کمیت در حوزه‌های علمیه امری پسندیده است؛ اما امر پسندیده‌تر این است که خواهرانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، به‌عنوان الگو در جامعه معرفی شوند و همچنین پاسخگویی به مسائل خاص بانوان باید به یک امر  مهم مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه پرورش، تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه یک اصل اساسی است، عنوان کرد: امروزه باید جریان‌سازی فرهنگی، دینی و تاثیرگذار از طریق خواهران پرورش‌یافته حوزه علمیه، در میان مادران ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار