نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

ارتش، لباس عزت و شرف بر تن دارد

حجت‌‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: شناخت امام خمینی (ره) از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب، باعث شد که ارتش خود را فدایی ملت بداند و مردم نیز در پاسخ آن‌ها شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین‌انداز کنند؛ چراکه ارتش، لباس عزت و شرف را بر تن دارد.
کد خبر: ۴۵۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ - 18April 2021

ارتش، لباس عزت و شرف بر تن داردبه گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با فرماندهان یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شهر تبریز که به‌مناسبت ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش صورت گرفت، با اشاره به شعار‌های دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار داشت: شناخت امام خمینی (ره) از مردم و بصیرت مردم در زمان انقلاب، باعث شد که ارتش خود را فدایی ملت بداند و مردم نیز در پاسخ آن‌ها شعار ملت فدای ارتش را در خیابان‌ها طنین‌انداز کنند؛ چراکه ارتش، لباس عزت و شرف را بر تن دارد.

وی با یادآوری تلاش عده‌ای از دشمنان و افراد ناآگاه در اوایل انقلاب برای حذف ارتش، گفت: برای حقانیت ارتش همین بس که نخستین شهید ترور امیر سپهبد «قرنی» از ارتش جمهوری اسلامی است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین به مردم گفتند که از ارتش پشتیبانی کنید و به ارتشیان هم دستور دادند که با ساز و برگ و تجهیزات کامل به خیابان‌ها بیایند تا قدرت خود را به نمایش بگذارید.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌های ارتش در همه دوران‌ها، یادآور شد: ارتش در طول دفاع مقدس به‌خوبی نشان داد که شایسته این حمایت‌های بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است، تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن را «ارتش حز‌ب‌الله» و «شجره طیبه» نامگذاری کردند.

۲۹ فروردین «روز حیات دوباره یافتن ارتش» است

امیر سرتیپ دوم «عیسی میرزایی» ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل هم در این دیدار، ۲۹ فروردین را «روز حیات دوباره یافتن ارتش» و سالروز اعتماد تاریخ‌ساز حضرت امام خمینی (ره) به این نیروی عظیم انقلابی خواند و اظهار داشت: صدور پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و حمایت قاطع ایشان از ارتشیان که موجب خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه استکبار جهانی و مخالفان نظام در انحلال ارتش شد، همچون پیکانی زهرآگین بر قلب تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست.

وی بیان کرد: حماسه‌آفرینی‌های ارتش در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی در دفع شورش‌های مختلف، حضور شجاعانه آنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس، پاسداری از مرز‌های کشور، سازندگی در حوزه‌های دفاعی، کمک به هموطنان عزیز در بلایای طبیعی و در ماه‌های گذشته در مقابله با ویروس منحوس کرونا، نمونه‌هایی از تدبیر راهبردی امام خمینی (ره) در حفظ و تقویت ارتش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار