رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی:

ارتش چشم به بیگانه ندارد/ پیوند‌ ‌«سپاه و ارتش» منادی ‌اخراج ‌آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود‌

سردار افشار گفت: پیوند مستحکم «سپاه و ارتش» ‌به همراه خیل عظیم رزمندگان جبهه مقاومت منادی اخراج شیاطین آمریکایی و متحدان آنها از منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 18April 2021

ارتش چشم به بیگانه ندارد/ پیوند‌ ‌«سپاه و ارتش» منادی ‌اخراج ‌آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود‌به گزارش گروه سایر رسانه‎‌های دفاع‎پرس، سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با گرامی‌داشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون حوادث بسیاری را پشت‌سر گذاشته و از میدان آزمون‌های سخت وفاداری به اسلام و انقلاب، سربلند بیرون آمده است و در این راستا همراهی نکردن با رژیم ستمشاهی و حضور در میادین مقابله با غائله‌های مختلف در ماه‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، حضور در عرصه‌های سخت و طولانی جنگ تحمیلی، حراست از مرزهای کشور، حضور مقتدرانه در اقیانوس‌ها و پاسداری از امنیت ملی و همچنین یاری‌رسانی به مردم به‌هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله از جمله آنهاست.

وی افزود: ارتش که زمانی افسران و تکنسین‌های آمریکایی برای آن تعیین تکلیف می‌کردند و اجازه تعمیر تجهیزات نظامی را به پرسنل ارتش نمی‌دادند، پس از پیوند با انقلاب اسلامی به مرحله‌ای از پیشرفت و خودکفایی رسید که تمامی نیازهای خود را در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی با استفاده از ظرفیت جوانان اندیشمند و نخبه این سرزمین تأمین می‌کند و چشم به بیگانه ندارد.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ارتش جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را «ارتش حزب‌الله» نامیده‌اند طی سال‌های گذشته پیوندی مستحکم‌تر با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقرار کرد تا به‌همراه خیل عظیم رزمندگان جبهه مقاومت، منادی اخراج شیاطین آمریکایی و متحدان آنها از منطقه باشد.

افشار اظهار داشت: در ابتدای انقلاب، منافقان شعار انحلال ارتش را سردادند تا خود را جایگزین آن کنند اما با درایت و هوشمندی امام راحل این توطئه خنثی شد.

وی افزود: پس از اینکه توطئه انحلال ارتش خنثی شد گروهی از لیبرال‌ها تلاش کردند که موضوع ادغام ارتش و سپاه را دنبال کنند البته هدف آنها انحلال سپاه بود که با مخالفت جدی رهبر معظم انقلاب روبه‌رو شد و با تقسیم کاری که میان ارتش و سپاه صورت گرفت، هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمد و در حقیقت ارتش و سپاه مکمل یکدیگر هستند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: از آنجا که سپاه و ارتش در یک میدان می‌جنگند ضرورت دارد حتی‌المقدور از فرهنگ و ادبیات مشترک استفاده کنند، بنابراین به‌دستور فرماندهی معظم کل قوا، آیین‌نامه انضباطی مشترکی برای آنها تدوین شد و به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در حقیقت روحیه بسیجی سپاه به ارتش منتقل شد و نظم ‌نظامی از ارتش به سپاه سرایت کرد و مقررات و انضباطی مشترک در عمل، سپاه و ارتش را کنار هم قرار داده است تا بتواند عملیات مشترک علیه دشمن داشته باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار