فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا:

ارتش همیشه در کنار مردم و انقلاب بوده است

دریادار شفقت رودسری با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم و انقلاب بوده است گفت: ما تا آخرین قطره خون در دفاع از کیان و تمامیت ارضی خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم دشمن به حریم این خاک تجاوز کند.
کد خبر: ۴۵۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ - 18April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، مراسم روز ارتش با شعار مدافعان وطن یاوران سلامت در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور استاندار هرمزگان و اعضای شورای تامین این استان برگزار شد، رژه موتوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا انجام شد. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز ارتش از سوی امام خمینی اظهار داشت: این نامگذاری نشانه هوشمندی و تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی بود. 

وی افزود: ارتش از ابتدای انقلاب در کنار مردم بوده است و در همه صحنه‌ها حضور خود را به اثبات رسانده و نشان داده در عمل به مردم و انقلاب خدمت می‌کند. 

دریادار دوم آریا شفقت رودسری گفت: ارتش کمک کرد و نهال انقلاب امروز به درختی بزرگ و تنومند تبدیل شده است، این کمک‌های ارتش بود که باعث شد بسیاری از دشمنان و کشورهای مستکبر برای تضعیف ارتش بکوشند. 

وی تصریح کرد: همین تلاش‌های دشمنان موجب شد در کشور عده‌ای ناآگاه تفکر از بین بردن و انحلال ارتش در را در سر بپرورانند اما با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی این توطئه دشمن در 29 فروردین سال 58 خنثی شد و این روز برای همیشه در تاریخ روز ارتش نامگذاری شد. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا با اشاره به شهادت 48 هزار شهید در ارتش افزود: ما و همکاران ما در نیروهای مختلف ارتش دنبال رو خون این شهیدان هستیم و برای تامین امنیت و پیشرفت کشور تلاش خواهیم کرد. 

وی با یادآوری تلاش و مجاهدت‌های نیروهای چهارگانه ارتش برای تامین امنیت کشور اظهار داشت: تمامی نیروهای ارتشی اعم از نیروی زمینی، هوایی و دریایی در تلاش هستند تا با فعال کردن قدرت بازدارندگی برای کشور، اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی برای ایران فراهم شود. 

شفقت رودسری ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صدد ضربه زدن به کشور از انحا مختلف هستند و فداکاری و جانفشانی نیروهای مسلح همواره سبب شده توطئه دشمنان و نقشه آنها برای تخریب امنیت کشور به شکست منجر شود و این توان نیروهای مسلح هر روز در حال افزایش و گسترش است. 

وی تاکید کرد: امروز ما در ارتش در حوزه‌های مختلف در کارخانجات تولید سلاح و تجهیزات با کمک توان داخلی و جوانان همین مرز و بوم به حدی از پیشرفت رسیده‌ایم که در حوزه تولید امکانات نورد نیاز به خودکفایی رسیده‌ایم. 

وی اضافه کرد: فناوری‌های مورد نیاز و دانش کافی برای ساخت قطعات مختلف را در اختیار داریم و انواع امکانات آفندی و پدافندی اعم از زیردریایی تا شناورهای بزرگ، ناوشکن‌ها و تسلیحات پهبادی را تولید می‌کنیم و در حال حاضر کاملا مستقل و متکی به توان داخل هستیم و در آینده نزدیک به آب اندازی توانمندی‌های جدید از جمله ناوشکن را خواهیم داشت. 

ارشد نظامی آجا در هرمزگان با یادآوری حماسه‌های ارتش در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: ارتش پس از شیوع کرونا نیز برای آرامش و آسایش مردم تلاش کرد و در کنار کادر درمانی حضوری فعال داشت و 14 هزار نیرو و 400 واحد درمانی را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد تا به سلامت مردم کمک شود.

وی با اشاره به اعزام ناوگروه‌های متعدد برای پاسداری و صیانت از خطوط تجاری و کشتیرانی جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و بین المللی گفت: در حال حاضر نیز ناوگروه 74 نیروی دریایی به ماموریت دریایی اعزام شده تا خطوط کشتیرانی و تجاری کشور با مشکل مواجه نشوند و در سال پشتیبانی از تولید، نقش خود را در پشتیبانی از صادرات ایفا می‌کند. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا در پایان با تاکید بر اینکه ارتش بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما در ارتش تا آخرین قطره خون در دفاع از کیان و تمامیت ارضی خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم دشمن به حریم این خاک تجاوز کند، به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده و خطای ابلهانه دشمن پاسخ دندان شکنی از جانب نیروهای مسلح دریافت می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها