تخریب چی بود و برای وطن از جان مایه گذاشت

شهید «محمدحسین آفرند» ۲۹ آذر ۱۳۴۲ در شهرستان یزد به دنیا آمد. وی به عنوان خط شکن در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و پس از رشادت‌های فروان در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ - 18April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدحسین آفرند» ۳ آذر ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی در یکی از محلات فقیر نشین یزد به دنیا آمد. پدرش کارگر یکی از کارخانه‌های ریسندگی یزد بود که بیش از ۲۰ سال تامین زندگیش روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت کار می‌کرد و مادرش خانه دار بود.

شهید چند خواهر و یک برادر داشت. وی پس از گذراندن ابتدایی در دبستان شهید نعمت الهی به مدرسه راهنمایی طراز رفت. وی در کلاس اول دبیرستان ۱۷ شهریور به تحصیل مشغول بود که راهی جبهه‌های جنگ شد تا از مرز و بوم و مقدسات خویش دفاع کند و شر اجانب را از سر مردم رفع کند.  

تخریب چی بود و برای وطن از جان مایه گذاشت

شهید آفرند از همان کودکی نسبت به حضرت سیدالشهدا، محرم و مراسم عزاداری ارادت و توجه خاصی داشت و در اجرای امور مذهبی مقید و سخت کوش بود. تحولات اساسی در بینش سیاسی و مذهبی وی با اوج‌گیری مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی صورت گرفت او به علت داشتن زمینه‌های مساعد مذهبی خیلی زود جذب حرکت انقلابی مردم شد و با نشر و پخش اعلامیه و نوشتن شعار بر در دیوار معابر و اهدا خون به مجروحین به ویژه در روز ۲۲ بهمن رسالت خود را انجام می‌داد.

پس از پیروزی انقلاب اکثر اوقات خود را در ارگان‌های انقلابی بخصوص بسیج مستضعقین می‌گذارند و از انجام هر نوع خدمتی که در توان داشت مضایقه نمی‌کرد. او به حق حامی مستضعفین بود و نسبت به شرایط ناگوار زندگانی آنان حساسیت فراوان نشان می‌داد به طوریکه هنگام کار در مغازه‌ای، چون احساس کرد کار فرمایش در حق مراجعین مستضعف رعایت عدالت و انصاف را نمی‌‌کند با همه نیازی که از نظر مادی داشت کار دلخواهش را رها کرد.

نسبت به امام علاقه خاص داشت با همه‌ی جوانی‌اش در برخورد با مخالفین پختگی به خرج می‌داد و در ارشاد آنان می‌کوشید. تجاوز بعثیان به سرزمین مقدس ایران و جنایات هولناکی که مرتکب شدند روح حساس و نا آرام او را به خروش آورد.

محمد حسین تصمیم نهایی خود را گرفت و به منظور دفع تجاوز و امتثال فرمان امام پس از خداحافظی از خانواده و فامیل و دوستان و طلب حلالیت رهسپار جبهه‌های جنوب شد. دو ماه در جبهه سوسنگرد شجاعانه جنگید و با سلامت به یزد مراجعت کرد.

پس از چند روز هنگامی که مطلع شد عملیاتی در پیش است برای بار دوم داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد شد پس از چند روز عملیات پیروزمندانه طریق القدس آغاز شد. محمدحسین از جمله کسانی بود که به عنوان خط شکن پیشاپیش قوای اسلام در حرکت بود.

گروه خط شکن در سر راه خود به میدان مین برخورد و به پاکسازی پرداختند بر اثر انفجار یکی از مین‌ها شهید آفرند زخمی شد. دوستان او را به یکی از بیمارستان‌های اهواز رساندند اما متاسفانه معالجات موثر نبود و سرانجام ۲۷ بهمن ۱۳۶۰ این جوان پرخروش و بیقرار و سرمست از شوق لقا، سوی معشوق پرکشید و از حضیض خاک به اوج افلاک بر آمد و در بهشت جاودان الهی آرام گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها