فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) خبر داد؛

برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرکرد

سردار اکبری از آماده‌سازی نقاهتگاه ۲۰۰ تختی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برای بیماران کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ - 19April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه قمر بنی هاشم، سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه‌السلام و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری از مراحل آماده‌سازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرکرد بازدید کردند.

سردار علی محمد اکبری در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان و قرارگاه دفاع زیستی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در مرکز استان، نقاهتگاهی به استعداد ۲۰۰ تخت آماده شده تا اگر نیاز و ضرورت پیدا کرد با توجه به وضعیت ویروس منحوس کرونا که در سطح کشور است و همچنین در سطح استان، برای جا و مکان بیماران آسیب دیده از این بیماری منحوس مشکلی نباشد.

وی افزود: طبق ابلاغ فرماندهی کل سپاه به سپاه‌های استانی، معاونت بهداشت و دفاع زیستی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز نقاهتگاه را در یک محل خوبی که توسط آموزش و پرورش در اختیار گذاشته شده، تجهیز کرده و آمادگی برای پذیرش بیماران را دارد.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: از این نقاهتگاه تاکنون استفاده‌ای نکرده ایم، بخاطر اینکه اماکن بهداشتی و بیمارستان‌های استان ظرفیت کافی را تاکنون داشته اند، ولی بخاطر شیوع و جهش بیماری کرونا، شاید ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شود و نیاز باشد در این نقاهتگاه‌ها بیماران حضور پیدا کنند.

وی، با بیان اینکه در سطح شهرستان‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری نقاهتگاه‌هایی توسط مجموعه سپاه با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده شده است، تصریح کرد: علاوه بر مکانی که بعنوان نقاهتگاه در مرکز استان پیش بینی شده، سالنی هم در نظر گرفته شده که بعنوان نقاهتگاه عمومی بتوانیم استفاده کنیم.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام با تقدیر از همه عوامل و کادر ستاد کرونای استان، خصوصاً زحمت کشان قشر بهداشت و درمان و پرستاران و پزشکان، از مردم استان خواست دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را کاملا رعایت کنند تا ان شاءالله نیازی به استفاده از این نقاهتگاه‌ها نباشد.

وی گفت: در مراسمات عمومی، شادی و عزا، مهمانی‌های خانوادگی، احتمال انتقال این بیماری بیشتر است، که خواهشمندیم مردم عزیز استان بیش از پیش به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه نمایند.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم در ارتباط با طرح ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: از ابتدای اجرای این طرح، موفقیت‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم که از اول آذرماه سال گذشته تا پایان سال با موفقیت اجرا شد و حدود ۹۰ درصد در استان چهارمحال و بختیاری موفقیت داشت؛ اما بعد از ایام تعطیلات نوروز متأسفانه با جهش یافتن بیماری کرونا این وضعیت تغییر کرد که باز امیدواریم با همان اقداماتی که در مرحله اول طرح شهید سلیمانی داشتیم، شیوع ویروس را مهار کنیم.

سردار اکبری تصریح کرد: آمادگی کامل را داریم که در تمام سختی‌ها و بحران‌ها کمک مردم باشیم و پاسداران و بسیجیان سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام آماده هستند در همه شرایط به عزیزان و مسئولان استان کمک کنند.

وی، در پایان گفت: همچنان آمادگی وجود دارد که کمک‌های مردمی را جمع آوری و به دست نیازمندان واقعی در استان در قالب طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه و طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برسانیم و اعلام می‌کنم، تا دفع کامل این بیماری در کنار اقشار مختلف مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار